❤️قوانین طلایی جذب و موفقیت (۲)❤️

?????
#شرح_دعای_ندبه
#استادمحمدشجاعی

❤️قوانین طلایی جذب و موفقیت (۲)❤️

قاعده دوم) تلاش زیاد در کنار کسب علم و دانش است. امام رضا (علیه‌السلام)می‌فرماید: «مَن سَأَلَ اللَّهَ التَّوفیقَ ولَم یَجتَهِد فَقَدِ استَهزَأَ بِنَفسِهِ؛ هر کس از خدا توفیق بخواهد، ولى تلاش نكند، در حقیقت، خودش را مسخره كرده است». آدم تنبل به جای نمی‌رسد. دنیای چنین آدمی پر از «ای کاش‌ها» و «حسرت ها» است. آخرتش هم همین طور خواهد بود.

آدم تنبل اگر اطلاعاتی هم به دست بیاورد، تصمیم به عمل کردن آن نمی‌گیرند. حتی می‌فهمد که باید در چادر امام زمانش باشد و به او خدمت کند، اما تلاشی نمی‌کند.

قاعده سوم) ظرفیت‌سازی است. برای دریافت کمالات باید ظرفیت سازی کرد. چون ما عاشق مقام و کمالی هستیم که حد ندارد. صرف اینکه تلاش کنیم، مهم نیست.

همان طور که در دنیا برای مهندس و دکتر شدن باید تحصیل کرد تا آن مقام خاص خود را کسب و جذب کرد. برای کمالات انسانی هم باید ظرفیت سازی کنیم. این مقامات مثل مقامات دنیایی اعتباری نیستند.

آدمی که سختکوش است، ولی نمی‌تواند ظرفیت سازی کند، مثل آدمی است که بسیار درس می‌‌خواند، ولی روش درست درس خواندن را بلد نیست. نتیجه آن می‌شود که همه زحماتش هدر می‌رود.

در ظرفیت‌سازی شما می‌خواهید کمالی را جذب کنید. اگر بخواهید الله، معصومین یا امام زمان (علیه‌السلام) و اهل غیب را جذب کنید و ارتباط بگیرید، باید ظرفیتی بسازید که در آن این ارتباط‌ها برقرار شود. پس اولین مرحله برای جذب این‌گونه کمالات این است که دلت را پاک کنی. برای پاک کردن دل هم باید ظرفیت سازی کرد. مثل کودکی که می‌گوید من بیشتر از پنجم ابتدایی نمی‌خواهم درس بخوانم. او با کوتاه فکری‌اش آینده را نمی‌بیند و اندازه خودش را فقط در ابتدائی می‌بیند. پس در آینده هم نمی‌تواند ظرفیت موقعیت و شغل‌های خوبی را برای خودش فراهم کند.

عطای الهی به نیت‌های بزرگ و صدق عملکردمان تعلق می‌گیرد.
montazer.ir/node/8813

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.