❤️?رسالت جامعه پزشکی، اهتمام به رفع موانع ظهور است?❤️

?❤️?❤️?❤️?
#شرح_دعای_ندبه
#استادمحمدشجاعی

❤️?رسالت جامعه پزشکی، اهتمام به رفع موانع ظهور است?❤️

❤️در دعای وداع امام رضا (علیه‌السلام) می‌خوانیم: «وَ شَکَرَ سَعْیِی بِکُمْ= خدا از من تشکر کند برای تلاشم به خاطر شما». یعنی به خاطر این که من برای شما تلاش می‌کنم. تشکر خدا فقط تشکر لفظی نیست. بلکه وجودی است که موجب ارتقاء فرد برای امام زمانش میشود.

?یکی از اسم‌های خدا اسم «شکور» است؛ یعنی بسیار تشکر کننده. خوش به حال کسی که بیشتر برای ائمه سعی می‌کند. هر چه بیشتر بدوی، شکر خدا هم از تو بیشتر است.

❤️این همان بحث «فداک» است. فدا شدن در 5 مرحله «جمادی، گیاهی، حیوانی، عقلی و فوق عقلی» صورت می‌گیرد. یعنی در هر شأنت برای امام زمانت هزینه کن و وقف کن و معنویتت را شریک گردان. پس همه حرکت‌ها، اعمال و فعالیت‌های فوق عقلانی‌تان را با ائمه انجام بدهید. وقف خود خدا خیلی شیرین است. مثل امیرالمومنین(علیه‌السلام) که ثروتمند بود. ایشان نخلستان و باغ و قناتهای زیادی را آباد کرد، ولی مثل فقیرترین فرد جامعه‌اش زندگی کرد. سایر ائمه هم این‌گونه بودند. هر چه داشتند به پای خدا ریختند.

?«وَ غَفَرَ ذَنْبِی بِشَفَاعَتِکُمْ وَ أَقَالَ عَثْرَتِی بِمَحَبَّتِکُمْ= خدا همه گناهان من را به خاطر شفاعت شما ببخشد و به خاطر عشقی که من به شما دارم، خدا از لغزش‌هایم صرف نظر کند». انسان در مسیر زندگی گاهی دچار لغزش و گناه می‌شود؛ چنانچه قرآن کریم هم اشاره می‌کند: « وَالَّذِینَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنفُسَهُمْ[2]= آنها که وقتی مرتکب عمل زشتی شوند، یا به خود ستم کنند»،اما از خدا می‌خواهیم که به خاطر حب معصومین گناهان ما را ببخشد.

?«وَ أَعْلَی کَعْبِی بِمُوَالَاتِکُمْ= به خاطر موالات شما مقام من را بالا ببرد». این مقام، مقام دنیایی و آخرتی است، یعنی در دنیا و آخرت به من عزت بدهد. ولی مهمترین آن همان مقام الهی است.

❤️ «وَ شَرَّفَنِی بِطَاعَتِکُمْ= من را به طاعت شما مشرف کند». مشرف شدن قاعده‌مند است. به عنوان مثال، در مشرف شدن شما می‌گویید که من در فلان دانشگاه، زیر نظر فلان استاد تلاش کردم که پذیرش بگیرم؛ ولی به من پذیرش ندادند. کسی که در حجاب، نماز، خمس دادن، صدقه و انفاق گیر است، چون شان حیوانی‌اش فعال است، اما شان فوق عقلی‌اش تعطیل است و شرافتش را نمی‌داند و به عنوان یک حیوان مسلمان خود را می‌بیند و نه به عنوان یک انسان. بنابراین، احکام الهی را زوری می‌داند و از رعایت احکام الهی همیشه ناراحت است.
montazer.ir/node8758
?❤️?❤️?❤️?
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
@montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.