✅ عیدی بچه‌ها را هدفمند انتخاب کنید

✅ عیدی بچه‌ها را هدفمند انتخاب کنید
⁉️ آیا می‌خواهید امسال یک عیدی متفاوت به بچه‌ها بدهید؟

? برای عیدی دادن به بچه‌ها کمی خلاقیت نشان بدهید تا با یک تیر چند هدف بزنید. شما می‌توانید با کمی فکر کردن درباره عیدی‌های امسال، به اهداف تربیتی مهمی برسید.

?? به جزییات دقت کنید
اولین قدم نزدیک شدن به علاقمندی‌های کودک است. سعی کنید حوزه علاقمندی‌هایش را به درستی هدف بگیرید. به عنوان مثال در کمتر از یک ربع هم‌کلامی با یک پسر بچه زیر هفت سال می‌توانید متوجه شوید که به ماشین‌ها علاقه دارد یا دایناسورها و یا به ورزش‌های رزمی.
? هنوز هم می‌توانید در این جزییات ریز شوید و مطمئن باشید زمان کل این سنجش شما، با کمک خود کودک، بیشتر از نیم ساعت به درازا نمی‌کشد.

? مهارت‌ها را وارد میدان کنید
حالا که مهم‌ترین قسمت ماجرا را اجرایی کرده‌اید، بیایید کمی بیشتر از یک عیدی معمولی تهیه ببینید. سعی کنید تنها به سراغ اسباب بازی‌های مورد علاقه کودک مورد نظرتان نروید. وسایل و ابزارهای متنوع بسیاری هستند که مهارت‌های مختلف کودک را تقویت خواهند کرد.
? به عنوان مثال پیچ و مهره‌های رنگی، پازل‌های چوبی سه بعدی، جعبه‌های میخ و تخته متناسب با هر گروه سنی، وسایل دوخت دوز مخصوص کودک،‌وسایل آشپزی و …

✂️ اینجا هم کدبانو باشید
حتما نباید وارد مغازه‌های اسباب بازی فروشی شوید تا سلیقه و هنرتان به چشم بیاید. می‌توانید با همان هنر همیشگی‌تان دست به ابتکار بزنید. چند متر پارچه نمدی تهیه کنید به همراه یک پانچ مخصوص پارچه و دست به کار شوید. الگوی طرح‌های مختلف را روی کاغذ پیاده کنید و بعد آن را به کمک سوزن روی پارچه ثابت کنید. حالا برش بزنید. http://khl.ink/f/iptv51227.jpg
? برای دخترها الگوی کیف را در نظر بگیرید که بتوانند با چند کوک کیف خودشان را بدوزند. برای پسرها هم ماشینی برش بزنید که بتواند روی آن درها و چرخ‌ها را وصل کند. فراموش نکنید که در بسته‌ی هدیه‌تان چند متری هم کاموا قرار دهید تا کودکان بتوانند دست ورزی همراه با تمرکز را تمرین کنند. احتیاجی به سوزن نیست چرا که در ابتدا و انتهای کار می‌توانند با گره زدن کارشان را تمام کنند.

?در انتخاب عیدی‌ بچه‌ها هوشمندی به خرج بدهید. صرف اینکه یک اسکناس را به عنوان عیدی به بچه‌ها بدهید، جز اینکه فرهنگ وابستگی به پول و مصرف‌زدگی را در وجود آن‌ها نهادینه کنید، به هدف دیگری نمی‌رسید.
? #مهارتهای_زندگی

❣️ @Khamenei_Reyhaneh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.