دود کار بیشتر در چشم کم‌عقل‌ها?

دود کار بیشتر در چشم کم‌عقل‌ها?

?آخ یواش‌تر صورتم را پر از زخم و خون کردی، واس چی تیغ کند‌ اصلاحت را با یک تیغ جدید و تیز عوض نمی‌کنی؟ تا این‌قدر این‌تیغ لامصب‌ را با زور تو صورتم فرو نکنی.

?مشتری‌های بیچاره با صورت پر از خونشون هر بار که به این آرایشگر می‌گفتند: این هزار تومان اضافه رو بگیر و برو یک تیغ نو بخر، او با خونسردی زیاد و ژست حق به جانب می‌گفت: مگه عقلم کمه می‌رم یک موز می‌خرم و می خورم تا با زور بیشتری تیغ کهنه را رو تو صورتتون بکشم، مگه احمقم که تیغ نو بخرم!

?برخی انسان‌ها مانند این آرایشگر هستند، به جای اینکه عقلشان را در انجام کارها به کار ببرند تا کمتر دچار مشکل و نگرانی شوندِ همیشه کار می‌کنند و درنهایت مشکلاتشان بیشتر می‌شود.

?اخلاقش در خانه بیست سال است که تند و تیز است، ولی متاسفانه او به جای این‌که راهکار درمان اخلاق زشتش را با تفکر عمیق و دقیق بفمد با انجام کار یا عبادت مستحبی بیشتر می‌خواهد آن را درمان کند. او با یک ساعت تفکر عمیق می‌فهمد که با مراجعه به یک استاداخلاق می‌تواند اخلاقش را دل‌انگیز کند.

?اسلام از ما خواسته که زیاد #فکر کنیم(۱). کار زیاد به تنهایی کارساز نیستند، #خوب_فکر_کردن و خوب کارکردن کار ساز است.

?پی‌نوشت‌ها:
۱-امام صادق(ع) چه دقیق فرمودند: تَفَكُّرُ سَاعَةٍ خَيْرٌ مِنْ‏ عِبَادَةِ سَنَةٍ إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ‏؛ ??تفکر در یک ساعت از یک‌سال عبادت بهتر است.✨? بحارالانوار، ج۶۸، باب ۸۰ (تفکر).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.