?‍?‍?‍? یک خانواده بانشاط نوروزی

?‍?‍?‍? یک خانواده بانشاط نوروزی
☺️ در ایام عید چگونه از تنش بین خود و همسرمان جلوگیری کنیم؟

✴️ زیاد شدن دید و بازدید در عید نوروز، در کنار ایجاد نشاط و شادمانی، ممکن است تنش‌هایی را در خانواده به وجود بیاورد. http://khl.ink/f/pvx251428.jpg

? سیزده به در کجا باشیم؟
اگر بنا داریم روز طبیعت را در کنار خانواده‌های‌مان بگذرانیم، با توجه به دوری و نزدیکی والدین، تنها بودن یا نبودن‌شان و مسایلی که برای خانواده‌ها مهم است تصمیم‌گیری کنیم. اگر والد یا والدین همسرمان، تنها هستند خودمان را جای او بگذاریم و از گذشت و فداکاری برای همسرمان کم نگذاریم و او و شرایطش را درک کنیم.

? به خانه‌ی چه کسانی برویم؟
سر زدن به اقوام و بستگان نوعی صله رحم است. اگر همسرمان راغب به مهمانی رفتن نیست با کوتاه کردن مدت مهمانی، هم دیداری تازه کنیم و هم همسرمان را راضی نگه داریم.

? ساعت چند برویم؟
استفاده از کلماتی مثل صبح یا عصر باعث می‌شود زمان دقیق رفت و آمد شما مشخص نباشد و دیر آماده شدن خانم یا آقا دل‌خوری به وجود بیاورد. برای رفتن به مهمانی ساعت خاصی تعیین کنیم و راس آن موعد آماده باشیم.

? کی برگردیم؟
قبل از رفتن به مهمانی تصمیم بگیریم چقدر آن‌جا خواهیم ماند. ضمنا زمان را منعطف انتخاب کنیم چون ممکن است حین مهمانی تشخیص بدهیم نیاز است بیشتر بمانیم یا زودتر بلند شویم.

⏳ در مهمانی چه کنیم؟
در مدت دید و بازدید کارهایی که موجب دل‌خوری همسرمان می‌شود انجام ندهیم. با او محترمانه برخورد کنیم و با توجه داشتن به چارچوب‌های اخلاقی و دینی، از انجام رفتارهای حساسیت‌برانگیز نیز خودداری کنیم.

? چطور عیدی بدهیم؟
برای عیدی دادن عرف را لحاظ کنیم. در رابطه با خانواده خود و همسر یکسان برخورد کنیم اما قبل از همه‌ی این‌ها موجودی جیب همسرمان را در نظر بگیریم. عیدی دادن نوعی ابراز محبت است. با سنگین کردن مبالغ و برجسته کردن بعد مادی آن، باعث ایجاد فرهنگ مصرف‌گرایی نشویم.

? همه‌ی عید برای مهمانی است؟
قرار نیست تمام عید به دید و بازدید سپری شود. زمانی را برای با هم بودن خانواده در خانه، گردش در طبیعت یا رفتن به سینما اختصاص بدهیم. همچنین به همسرمان فرصت بدهیم که در تعطیلات به کارهای شخصی‌اش نیز رسیدگی و یا استراحت کند.
? #مهارتهای_زندگی

عضویت در ریحانه??
❣️ @Khamenei_Reyhaneh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.