? فرصت بی نظیر و استثنایی

? فرصت بی نظیر و استثنایی #شب_جمعه اول ماه پرفضیلت رجب

?باور کن!

 

?شب جمعه اول ماه رجب، #حرم اندر حرم است. یعنی هم از نظر #ماه_رجب بودن حرم است و هم از نظر #شب_جمعه بودن حرم است.

? اما شب جمعه اول با شب جمعه های دوم و سوم متفاوت است و برای آن اعمال مخصوص گذاشته اند و به آن لیله الرغائب می گویند؛ برای اینکه #آرزوهای انسان در این شب می تواند با دعا مستجاب شود و به آرزوهایش برسد. این #جایزه کسی است که از این شب استفاده کند.

?یک #مالک_بزرگی، از افراد روستاهای مختلف طلبکار بود و خیلی هم در مطالباتش سختگیر بود. یک وقتی اعلام کرد من فلان ساعت در دفترم هستم، هرکس بیاید صورت #بدهی اش را بیاورد، در این فاصله زمانی بدهی هایش را #قلم_می_گیرم.
?افراد مختلفی این اطلاعیه را دیدند اما گفتند که او می خواهد ببیند چه کسی در توهم است و حرفش را باور می کند.
? یک روستایی که #بدهی_سنگینی به آن مالک داشت گفت تا حالا دروغی از این مالک نشنیده ام؛ به دفترش می روم و رفت و آن مالک صورت بدهی هایش را صفر کرد و بخشید.
?وقتی افراد دیگر فهمیدند به مالک گفتند چرا این کار را کردی؟ او گفت می خواستم #قدرت_ایمان را به شما نشان دهم. این روستایی به من ایمان آورد، باورم کرد و این نتیجه را گرفت. کسان دیگر که این حرف مرا باور نکردند این نتیجه را نگرفتند.
?در لیله الرغائب هم خداوند می فرماید شما را به #آرزوهایتان می رسانم. آنهایی که به خدا ایمان دارند آرزوهایشان را از خدا می گیرند و کسانی که باور ندارند نتیجه نمی گیرند. امیدوارم خدای متعال این #باور را به ما بدهد که از این شب ها نهایت استفاده را بکنیم.

✍️ مرحوم آیت الله حائری شیرازی
? @haerishirazi

? @ArbaeenIR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.