?آماده پرواز ابدی باش?

?آماده پرواز ابدی باش?

?فرودگاه آمستردام که رسید با آژانس به ایستگاه مترو رفت، چند یورو از جیبش در آورد، اما هر چه گشت بلیط فروشی ندید! به سختی فهمید که برای خرید بلیط باید به یک دستگاه هوشمند مراجعه کند تا بعد از انداختن پولش در دستگاه، بلیط را دریافت کند.
☘️گیج شده بود، چون خرید بلیط برای او که هلندی بلد نیست اصلا امکان پذیر نبود. او باید به چهار سوال دستگاه با فشاردادن یکی از کلیدهای دستگاه پاسخ می‌داد.

☘️تازه زمان پیاده شدن از مترو ده در برای خروج داشت و او نمی‌توانست تابلوها را بخواند تا بداند این خروجی و در به کجا می‌رود. بابت عدم آشنایی با شرایط مسافرت درهلند از کارفرمایش به شدت ناراحت بود، زیرا مدیرش باید قبل از امضاء کردن حکم ماموریتش در هلند، توضیحاتی راجع به شرایط مسافرت و زندگی در هلند به او می‌داد تا او الان گیج و مضطرب نشود.

☘️برای #سفر از دنیا به سرای آخرت که بسیار عظیم‌تر، پیچیده‌تر و سخت‌تر از دنیا است، اگرانسان حاضر نشده باشد(۲)دچارحسرت جانکاه خواهد شد.?? انسان باید امکانات مورد نیازش از جمله قلب پاک را آماده کرده باشد(۲)، تا در آخرت به شدت مبهوت و نگران نشود.

?پی‌نوشت‌ها:
۱-امیر مومنان علی(ع) فرمودند:? وای بر کسی که غفلت بر او چیره شود و کوچ وسفر[به آخرت] را فراموش کند و خود را برای سفر آماده نکند?. تصنیف غررالحکم، ح۲۶۵۶.
۲-? روزی که(روز آخرت) مال و فرزندان سودی نمی‌دهند و فقط قلب سلیم(پاک) پرسود است.?سوره شعراء، آیه ۸۸و۸۹.

@jalasate_ostad ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.