? دلنوشته ای از راوی دلسوخته برادر جواد تاجیک

? دلنوشته ای از راوی دلسوخته برادر جواد تاجیک
? به مناسبت یادواره های شهید ابراهیم هادی در تهران و شهرستانها

⭕️ علل موج فرهنگی و جریان سازی کشوری یک شهید

سَلَامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَ یَوْمَ یَمُوتُ (مریم١٥)

پنج‌شنبه ۳۰فروردین؛ به شهر مقدس قم آمده‌ام تا در مراسم سالروز تولد شهید #ابراهیم‌_هادی در مصلای شهر قم روایت‌گری کنم. جمعیت بی‌نظیری آمده است. برنامه‌های مشابهی به همین مناسبت، در حدود صد شهر کشور به صورت کاملا مردمی با محوریت گروه شهید ابراهیم هادی برنامه‌ریزی شده است. واقعا عجیب است شهیدی که نه خودش فرمانده بوده، نه نسبتی با مسئولین و فرماندهانی از ارکان حکومت و نیروهای مسلح دارد، نه پسری دارد که این نوع کارها را برایش پیگیری کند، نه پول دولتی پشت برنامه‌هایش است، چگونه این‌قدر در کشور جریان سازی می‌کند؟ چگونه کتابش از تیراژ ۸٥۰ هزار نسخه هم عبور کرده است؟!

روایت‌گری را با یک سوال شروع می‌کنم: مگر ابراهیم چه کرده که این‌گونه محبوب شده است؟ می‌گویم هر چه فکر می‌کنم می‌بینم ابراهیمِ امروز را آن اشکی که برای تهی‌دستیِ پیرمرد رهگذر می‌ریخت ولی پولی نداشت که کمکش کند، ساخته است. ابراهیم را کوله‌بری در بازار تهران برای مردم، ساخته است. ابراهیم را آن باخت عمدی در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم قهرمانی کشتی تهران به‌خاطر نیازی که حریفش به جایزه نقدی نفر اول داشت، ساخته است. ابراهیم را آن به‌دوش گرفتن کپسول گاز همسایه‌ها ساخته است. ابراهیم را، تقسیم حقوقش بین چند خانواده نیازمند ساخته است. ابراهیم را دوری از گناه و سوزنی که به پشت چشمش می‌زد تا دیگر به نامحرم نگاه نکند، ساخته است. ابراهیم را نگاه محبت‌آمیزش به مردم تا جایی که دست یک دزد را گرفت و به جبهه رساند، ساخته است. ابراهیم را نحوه برخورد کریمانه‌اش با منکر ساخته است…

می‌گویم چه شده که رهبری معظم، همه خواص از طلاب و موسسات فرهنگی تا مسئولین بسیج و نظام و حتی خبرگان رهبری را دعوت به مرام ابراهیم‌ هادی می‌کند: «یک کار دیگر که آن هم از لحاظ اهمّیّت از این تبلیغ اگر مهم‌تر نباشد -که به گمان ما مهم‌تر هم هست- کمتر نیست، عملِ خود ما است؛ نه عملی که حتماً جلوی چشم مردم باشد؛ نه، عملِ درست ما تأثیرش را می‌بخشد؛ ترک گناه، ترک دنیاپرستی، ترک اشرافی‌گری، کار سخت، کار کوشنده. وقتی ما با خدا باشیم، خدای متعال تأثیر می‌دهد به حرف ما، به اقدام ما. مردم هم که به ما نگاه می‌کنند و تناقضی میان گفته و کردار ما مشاهده نمی‌کنند، ایمانشان قوی می‌شود و به این راه می‌آیند، در این راه حرکت می‌کنند.»(۲۴-۱۲-۹۶) «آیا آن احساسات و رفتارهای تحسین‌برانگیز دهه۶۰ را به یاد دارید؟ آیا آن بی‌اعتنایی به مال دنیا و اهتمام به خدمت را به‌ یاد دارید؟»(۲۰-۱-۹۷)

✔️ به گمانم، ابراهیم را جبهه نساخت. ابراهیم خودش را ساخته بود که به جبهه رفت. همین باعث شد در جبهه جریان‌ساز باشد. حالا یک خانواده‌ای بعد از روایت‌گری آمده می‌گوید ما از اصفهان برای شرکت در این مراسم آمده‌ایم. با تعحب می‌پرسم از اصفهان؟ مادر می‌گوید بله از اصفهان. آخر ما خیلی به این شهید علاقه داریم، شهیدی که حتی اسیر عراقی را تکریم می‌کرد، حالا ما که از اصفهان آمده‌ایم را تکریم نمی‌کند؟

ذهن‌نوشته‌های‌یک‌بسیجی ۳۱-۱-۹۷

@nashrhadi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.