?مروری بر تباهی های #غیبت در دنیا و آخرت (شماره 1)

?مروری بر تباهی های #غیبت در دنیا و آخرت (شماره 1)

?اول: از آنچه گذشت دانستیم که غیبت کاستن شخصیت و آبروی دیگری است و از آنجا که هرکس حب ذات دارد این تحقیر را نمی پذیرد. و غیبت پیوندها را می برد و ریشه دشمنی ها و رنجش هاست و چه بسا که بعد از جدایی ها به ضرب و قتل هم انجامیده است. عالم ربانی مرحوم مجتهدی تهرانی آثار غیبت را : خوار و کوچک کردن مردم- رفتن محبت از دلهای مومنین نسبت به یکدیگر و تولید نفاق و دو دستگی می داند.
?رساله، محرم و نامحرم، ص 122.

?دوم : در حدیث شگفتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است :

روز قیامت یکی از شما را می آورند و کتاب اعمالش را به دستش می دهند پس هیچ کدام از کارهای خوب را در کارنامه اش نمی بیند و می گوید : خدای من! این کارنامه من نیست چون اطاعتی در آن نمی بینم. پس به او می گویند: خدای تو کاری را گم نکرده و فراموش نمی کند. اما کارهایت با غیبت مردم از بین رفت. سپس کس دیگری را می آورند و کتاب اعمالش را به او می دهند که در آن اعمال خوب و زیادی در آن می بیند و می گوید خدای من! این کارنامه من نیست من چنین کارهایی نکرده ام پس به او می گویند: فلانی غیبت تو را کرد و حسنات او به تو داده شد.
? جامع السعادات، ج2،ص 306.

شاید به همین دلیل بوده است که وقتی کسی از خواجه نصیر الدین طوسی(ره) غیبت نمود آن مرد حکیم طبقی از خرمای تازه برای آن شخص غیبت کننده فرستاد و پیغام داد: به من خبر رسیده که تو قسمتی از نیکی هایت را به من هدیه کرده ای. خواستم به تلافی پاداش و هدیه ای به شما داده باشم! پس خرمای تازه برایت فرستادم تا دهانت را شیرین کنی امیدوارم عذرم را پذیرفته مرا ببخشایی از اینکه نتوانستم به نحو کامل هدیه و محبت تو را جبران کنم!
? گناهان زبان، ج2، ص 170.

??راه کارهای دوری از گناه سلسله مباحث غیبت و تهمت،عزیزالله حیدری

________________

✅ کانال نجات از گناه
@nejatazgonah

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.