?توسل و استغاثه به قرآن کریم

?مؤلفه‌های ادب مع القرآن

?توسل و استغاثه به قرآن کریم
یکی از مواردی که در ارتباط با قرآن کریم باید در برنامه‌ی ما باشد، توسل و استغاثه‌ی به آن است. قرآن می‌فرماید: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً؛ و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد». حبل الله همان قرآن و عترت است که خط تماس ما با عالم ربوبی محسوب می‌شود.
دنیا، اسفل السافلین و محیطی معرفی گردیده که تاریکی‌درتاریکی است و اگر کسی در قعر چنین محیطی باشد، در معرض خطر‌های بزرگی قرار دارد. بزرگ‌ترین خطر این است که در چنین مکانی بماند. تنها چیزی که برای انسان، امید و آرامش و شوق ارتقا و ارتفاع ایجاد می‌کند، وجود یک ریسمان محکم است که به نقطه‌ی امنی بیرون از این چاه متصل باشد. اگر این ریسمان را نداشته باشید، دچار اضطراب و خطر و ناامیدی و حسرت و تسلط تاریکی و حیرت و… می‌شوید؛ اما چنانچه یک حبل یا ریسمان محکم آویخته در دسترس شما باشد، حال شما تغییر خواهد کرد.
فقط عزم و اراده لازم است تا ریسمان را بگیرید و از آن فضای پرخطر خارج شوید. باید این ریسمان را بگیرید و به‌قدری ادامه دهید تا از آن محیط پرمخاطره خارج شوید و کم‌کم در معرض روشنایی قرار گیرید.

?خدمت به قرآن کریم
یکی دیگر از مصادیق ادب مع القرآن، خدمت به قرآن کریم است. و اینکه تو به محضر قرآن بروی تا جزء اصحاب القرآن و انصار القرآن در ترویج و نورافشانی شوی. تو واسطه شوی تا نور و علم و دستگیری قرآن به دیگران برسد. این مرتبه به‌قدری والا و رفیع و شیرین است که نمی‌توان آن را توضیح داد.
قرآن خود می‌فرماید: «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا؛همان كسانى كه پيام‌هاى خدا را ابلاغ مى‌كنند و از او مىترسند و از هيچ‌كس جز خدا بيم ندارند، و خدا براى حسابرسى كفايت مىكند».

#استاد_حاج_على_اکبرى
@ofoghha_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.