☺️ حالِ خوشِ رمضانی

☺️ حالِ خوشِ رمضانی
???? در ماه مبارک رمضان به شادی خود و اطرافیان‌تان فکر کنید

? روزه‌داری به معنی بی‌حوصلگی و کسالت و رخوت نیست. اما بعضی افراد گمان می‌کنند این مفاهیم در کنار روزه‌داری معنی بیشتری پیدا می‌کند. برای پیشگیری از بروز کسالت در این روزها باید به فکر شادی‌های خودساخته باشیم. شادی‌هایی که با هدف و برنامه آن‌ها را دنبال و اجرا می‌کنیم. آیا می‌دانید چگونه باید در این ماه شادی رمضانی را تجربه کنید؟

? اگر قصد دارید که با حالی سبک تر و شادتر نشاط معنوی این یک ماه را تجربه کنید، بهتر است از جسم‌تان شروع کنید. با عمل به توصیه‌های بزرگان دینی در خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها و غنی کردن وعده های سحری و افطار و بین آن، توان جسمی‌تان را بالا ببرید تا بتوانید بیشتر و بهتر به امور معنوی برسید.

آنچه به شادی معنوی شما و خانواده‌تان در این ماه کمک شگفت‌انگیزی می‌کند، فکر کردن به دیگران و شاد کردن‌ آن‌هاست. کمک به فقرا و نیازمندان و حتی واسطه‌گری برای امر خیر ازدواج و بازکردن گره‌های مالی و خانوادگی دیگران، از جمله این راه‌هاست.

? افطاری دادن از آن آیین‌های ویژه‌ای‌ است که فرصت صله‌رحم را ایجاد می‌کند و ناگفته پیداست که این دید و بازدیدها تا چه اندازه در شاد شدن روحیه افراد موثر است. اما برای اینکه شما بتوانید، به دفعات بیشتری افطاری بدهید نیاز به خلاقیت و کمی برنامه ریزی دارید. برگزاری مهمانی های ساده و صمیمی، گذاشتن یک میز ساده از لقمه‌های نان و پنیر و چای کنار درب ورودی ساختمان و یا محل کار همسرتان می‌تواند نمونه‌های ساده و عملی افطاری دادن باشد.

? شب‌های ماه رمضان می‌تواند تبدیل به یک جشنواره خانوادگی شود. مثلا با فامیل و دوستان‌تان قرار بگذارید که شب‌های ماه مبارک را به بوستان‌ها بروید و یا اینکه غذای سحری را به اتفاق فامیل‌تان در پارک‌ها میل کنید.

? دین اسلام برای همسران در این ماه بین ساعت افطار تا سحر ممنوعیت مباشرت را برداشته است تا روابط عاطفی بین همسران شکرآب نشود و انرژی‌شان به حاشیه نرود. اما بعضی از زوجین این حلال خدا را که می‌تواند نشاط آور باشد، بی احترامی به ماه رمضان می‌دانند و با این تفکر موجب بروز بی حوصلگی، بهانه‌جویی و عصبانیت در همسرشان می‌شوند. برنامه ریزی برای تنظیم مباشرت و روابط همسران باید در ماه رمضان جدی گرفته شود، زیرا مغایرتی با حال معنوی ماه مبارک رمضان ندارد.
? #مهارتهای_زندگی

❣ @Khamenei_Reyhaneh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.