گزارشی کاملا واقعی و مستند از لحظات مرگ

? گزارشی کاملا واقعی و مستند از لحظات مرگ

? این گزارش رو حضرت علی (ع) از لحظاتی که جان انسان میخواهد از بدنش جدا شود ارائه کرده، اگر می خواهید بدونید آخرین لحظات چه اتفاقاتی براتون می‌افته این گزارش رو بخونید:

? با ورود مرگ، اعضاء و جوارحشان‌ سست‌ شده‌ و رنگ صورت و بدن‌ آنها تغيير می کند.
? آنگاه مرگ‌ لحظه‌ به‌ لحظه‌ شروع‌ می کند به‌ زياد شدن‌ و پيكر آنها را فرا می گیرد‌، تا اینکه‌ زبان‌ از كار می افتد ولی هنوز چشم‌ و گوش‌ از كار نيفتاده‌ است،
? با ديدگانش‌ می بيند و با گوشهايش‌ می شنود، عقلش‌ نيز تمام‌ و صحيح‌ است‌ و ادراكاتش‌ بجا و به‌ موقع‌ است‌.
? مرگ كم‌كم‌ پيش‌تر میآيد تا جائی كه‌ بر گوش‌ او هم‌ غلبه‌ مي كند و گوشش‌ به‌ پيروی از زبانش‌ كه‌ قدرت‌ خود را از دست‌ داده‌ بود، از قدرت‌ می افتد و شنوایی خود را از دست‌ مي دهد.
? و در اينحال‌ در ميان‌ اهل‌ خود كه‌ اطراف‌ او گرد آمده‌اند، بطوری است‌ كه‌ نه‌ با زبان‌ می تواند سخنی بگويد و نه‌ با گوش‌ سخنی بشنود‌.
? کجولی با چشمش‌ كه‌ هنوز از كار نيفتاده‌ است‌ دائماً در چهرۀ اطرافيان‌ خود نگاه‌ ميكند و پيوسته‌ ديدگان‌ خود را به‌ اينطرف‌ و آنطرف‌ مي گرداند؛
? و آنچه‌ را كه‌ آنها می گويند، حركت‌ زبانهای آنها را با چشم‌ می بيند ولی برگشت‌ صدای آنها را با گوش‌ نمی شنود. و مرگ‌ پيوسته‌ قدم‌ جلوتر میگذارد و با او چسبندگی بيشتری پيدا می كند،
? تا آنكه‌ چشم‌ او نيز بدنبال‌ گوشش‌ بسته‌ می شود. جانش‌ از كالبدش‌ بيرون‌ مي رود، و بصورت‌ مرداری در بين‌ اهل‌ خود در می آيد.
? بطوريكه‌ تمام‌ اهل‌ و نزديكان‌ او از او به‌ وحشت‌ می افتند و از كنار او دور می شوند.
و آن‌ مردۀ مسكين‌ نيز نمی تواند با گريۀ خود به‌ گريۀ آنان‌ كمك‌ دهد، و سخن‌ آنان‌ را كه‌ در سوگ‌ او به‌ ناله‌ و فغان‌ سخنانی را به‌ او خطاب‌ می نمايد پاسخ‌ گويد.

? سپس‌ جنازۀ او را بر مي دارند بسوی گوری كه‌ برای او کنده‌اند، و او را در ميان‌ زمين‌ به‌ عملش‌ می سپارند و از او دور می شوند و از زيارت‌ و ديدار او منقطع‌ مي گردند.

?نهج البلاغه

? @avaye_shia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.