?تهمت به زنان پاکدامن

#سبک_زندگی

⭕️ گناه و محرومیّت از محبّت پروردگار (18)

?#گناه_و_دور_شدن_از_رحمت_پروردگار (4)

?تهمت به زنان پاکدامن

✍️همان گونه که قبلاً اشاره شد، آبروی مؤمن مانند خون و جان او محترم است و نباید بی جهت خدشه دار شده و مورد تعرّض قرار گیرد. بر این اساس، اگر کسی با نسبت ناروا و اتهّام بی دلیل، وجهه و آبروی فرد مسلمانی را لکّه دار نماید، #خداوند متعال، #کیفر و مجازات سختی را برای او در نظر گرفته است.

?از برخی احکام #اسلام استفاده می شود که آبروی افراد از #جان آنان باارزش تر است؛ زیرا گاهی از دست رفتن #آبرو ، خسارتی است غیر قابل جبران، چون فرد یا #خانواده و گاهی طایفه ای را از هستی و اعتبار ساقط می کند. بر این اساس، در احکام قضایی، اگر دو نفر شاهد عادل بر #قاتل بودن شخصی (در قتل صورت گرفته) شهادت بدهند، قاتل بودن آن فرد، ثابت می شود؛ یعنی دو شاهد #عادل در تنفیذ حکم، کفایت می کند؛ امّا در مورد زنا که پای آبرو، حیثیت و عرض انسان مطرح است – باید چهار عادل، آن هم با شرایطی خاصّ، شهادت بدهند و گرنه خود شهادت دهندگان، مجازات می شوند.

?بر این اساس است که #قرآن کریم، تهمت زدن به #زنان عفیف و پاکدامن را گناهی بزرگ دانسته و صاحب این #گناه را در ردیف کسانی قرار داده است که مشمول #لعن و دوری از رحمت خداوندی می باشند. در قرآن کریم چنین آمده است: «إِنَّ الَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَناتِ الْغافِلاتِ الْمُؤْمِناتِ لُعِنُوا فِی الدُّنْیا وَالْأخِرَهِ وَلَهُمْ عَذابٌ عَظِیمٌ»؛«کسانی که زنان پاکدامن و بی خبر (از هر گونه آلودگی) و مؤمن را متّهم می سازند، در #دنیا و #آخرت از رحمت الهی بدورند و عذاب بزرگی در انتظارشان است». ?سوره نور، آیه 23.
طبق این آیه شریفه، تهمت زدن به زنان پاکدامن نیز از گناهانی است که لعنت الهی را در دنیا و آخرت به دنبال دارد.

?آثار گناه در زندگی و راه جبران / علی اکبر صمدی

✅ کانال نجات از گناه
@nejatazgonah

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.