? ابتدا باید فکر را اصلاح نمود

?علامه مصباح در جمع بسیج اساتید دانشگاه آزاد:

? تنها راهکار برون رفت از وضع موجود در فرمایش رهبری خلاصه می شود

? ابتدا باید فکر را اصلاح نمود

? آیا در ابتداي پيروزي انقلاب احتمال می‌دادید که كساني رسماً پیشنهاد مذاكره بی قید و شرط با رئیس جمهور آمریکا را مطرح كنند؟! در حالي كه همه مردم شعار مرگ بر آمريكا را مثل تکبیر بعد از نماز، لازم می‌دانند، عده ای که بعضي از آنها سابقه فعالیت‌های انقلابی داشتند به خود جرأت مي‌دهند كه بگویند در مقابل آمريكا كه دشمن‌ترین دشمنانِ اين نظام است، دست‌ها را بالا ببریم!

? اگر بخواهیم شرايط تغيير كند و جامعه فعلي شبیه انقلابیون نسل اول براي ادامه راه آنها و پيروي از رهبر خود عهد و پیمان ببندد، باید چه کنیم؟ آیا راهپیمایی و شعار دادن كافي است؟

? وضع امروز جامعه ما حاصل روندی چهل ساله است که آرام آرام شكل گرفته است، و برای اصلاح نواقص فرهنگي موجود نیز چند دهه وقت لازم است؛ ولی به شرط این که برنامه صحیحی براي اين كار داشته باشیم.

? قدم اول در اين مسير آن است که از نظر فکری باور کنیم که تفکر امام(ره) صحیح بود. متأسفانه بخشي از مشکلات فعلي جامعه ما ناشي از این است كه كساني معتقدند كه امام(ره) هم اشتباه کرد و اگر از ابتدا با آمریکا، و حتی قبل از آن، با شاه مذاکره می‌کرد، ما امروز این مشکلات را نداشتیم! همين افراد هستند كه می‌گویند مردم خسته‌اند و طرفداران امام(ره) کم شده‌اند.

? راهکار تغيير وضع موجود در اين فرمايش مقام معظم رهبری خلاصه می‌شود که بايد انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم، اظهار داشت: زماني كه رهبری می‌فرمایند مسئولان باید انقلابی باشند، یا دانشگاه باید انقلابی باشد، یا حوزه باید انقلابی بماند، در واقع يك هشدار است.

? تأکید ایشان بر انقلابی ماندن، نشان می‌دهد که برخي افراد تغییر ماهیت داده، و انقلابی نيستند، یا در حال دور شدن از انقلاب هستند. قدم اول برای جبران اين ضعف، تغییر فکر است؛ به ويژه با توجه به اين‌كه پايه و اساس انقلاب ما ایدئولوژی و نگرش خاص نسبت به عالم هستي، زندگی و انسان بود.

? اگر بخواهیم انقلابی باشیم، ابتدا باید فکر اسلامی را در خود تقویت کنیم؛ بايد بدانیم فقط ایجاد تغییرات ظاهري در سطح جامعه مشکل را حل نمی‌کند؛ زيرا هر منافقی می‌تواند ظواهر را رعایت کند. ما باید فکر خود را اصلاح کنیم؛ بايد بدانیم چرا آفریده شدیم، به کجا باید برویم، و چه وظیفه‌ای داریم؟

مشروح در :

http://mesbahyazdi.ir/node/6852

http://eitaa.com/mesbahbasir_com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.