❌محرومیت، اولین و کمترین عقوبت دل بستن به دشمن است

? سخنان مهم علامه مصباح در شب شهادت امام جواد(ع)

♨️ قابل توجه کسانی که به آمریکا و امضای کری و برجام دل بسته بودند:

❌محرومیت، اولین و کمترین عقوبت دل بستن به دشمن است// باید استغفار کنیم از دل بستن به کدخدا و بگوییم غلط کردیم // الآن هم دل به اروپا نبندیم // کسانی که به چین و روسیه هم دل بسته اند، در اشتباهند

? اعتماد تنها باید به خدا باشد. اعتماد به غیر خدا ممنوع است؛ به خصوص به گنهکاران و به‌خصوص به دشمنان اسلام.

? در دعاها نیز انقطاع به خدا آمده است؛ یعنی انسان همه کارهایش را از خدا بخواهد. اما انقطاع به خلق یعنی این‌که انسان تمام نیازهایش را از مخلوق بخواهد.

? در انقطاع به خلق گاهی انسان نیازهایش را از یک مسلمان مؤمن می‌خواهد. این کار اگرچه عالی نیست، اما کاملا مخالف انقطاع الی الله نیست؛ بدتر از این مورد جایی است که انسان به سراغ گناهکاری برود و به او التماس کند که نیازش را برطرف کند. این کار بسیار زشت است، اما زشت‌تر و بدتر از این جایی است که انسان به دشمن خدا دل ببندد!

? خداوند کسی را که به فاجری دل ببندد، قطعا محروم می‌کند، چه رسد که انسان به کسی دل ببندد که علیه اسلام اقدام می‌کند و آن‌ها را آزار و اذیت کرده، تحریم می‌کند، دانشمندانشان را ترور می‌کند و در زندگی مسلمانان مانع ایجاد می‌کند. طبیعی است که خداوند کسانی را که توکل به خدا را رها کنند و به چنین افرادی دل ببندند، بدبخت، بیچاره و ذلیل می‌کند.

? باید استغفار کنیم و بگوییم خدایا غلط کردیم؛ ما را ببخش که به برجام و مذاکره با دشمنان دلخوش کرده بودیم؛ ما را ببخش که به اروپایی‌ها دل خوش کرده‌ایم!

? حتی برخی به روسیه و چین دل بسته‌اند؛ آن‌ها هم اشتباه می‌کنند؛ آیا فکر می‌کنند آنها ما را دوست دارند؟ کسانی که واقعا ما را دوست دارند همین خدا و اولیای الهی هستند؛ درخانه آنها برویم و ببینیم که جواب ما را می‌دهند.

? مگر نه این بود که با همین توسلات خالصانه به این اولیای الهی و اعتماد به خدا، در دفاع مقدس بر دنیا غالب شدیم؟ امروز هم اگر مخلصانه به اولیای الهی متوسل شویم و دل از غیر خدا ببریم، قطعا نتیجه‌اش را خواهیم دید.

? سخنرانی مورخ 20 مردادماه در مراسم شهادت امام جواد (ع) [منزل حجت الاسلام میرسپاه] ?

https://eitaa.com/mesbahbasir_com/91

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.