?خداکند تفکر سکولاریسم در بزرگان حوزه نفوذ نکند …

?خداکند تفکر سکولاریسم در بزرگان حوزه نفوذ نکند …

? سخنان بسیار مهم علامه #مصباح در جمع چند تن از سخنرانان برجسته کشور:

? تفکر سکولاریسم در برخی مسئولان وجود دارد ؛ خدا کند این تفکر در بزرگان حوزه نفوذ نکند..

? برای رسیدن به هدفی که انبیاء و اولیای الهی داشتند، باید برنامه جامع و دراز مدتی طراحی کرد؛ آن را نیز عاقلانه و با نهایت ادب و تواضع اجرا کرد. مبادا سخنی گفته شود یا کاری صورت گیرد که ناخودآگاه اثر کار ما را از بین ببرد.

?در این مسیر حتی باید با کفار هم مهربان بود تا زمینه هدایت آنها فراهم شود؛

?امروزه دنیا ما را به عنوان کشور ولایت فقیه می‌شناسد؛ دغدغه امام راحل(ره) نیز تا آخرین لحظات عمر همین مسأله بود؛ اما متأسفانه شناخت مردم نسبت به این عنصر رو به ضعف است

? نمی توان همه تقصیرها را به کردن نسل امروز انداخت؛ چون این نسل، مانند نسل‌هاي قبل با این مفهوم آشنایی ندارد؛ از سوی دیگر نسل امروزي روحیه‌اي مطالبه‌گر دارند؛ به این معنا که به جاي قدردانی از زحمات گذشتگان و فداكاري‌هاي شهدا براي به ثمر رسيدن انقلاب، بيشتر نقص‌ها و مشکلات را می‌بینند، و چه بسا به خاطر غفلت از ریشه برخی مشکلات، اصل چنین حکومتی را ناکارآمد بپندارند. شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز با باراني از شبهات، ذهن‌ها را از شناختن حقیقت باز می‌دارند؛

?امروز همگان فهمیده‌اند که نوک حملات دشمن به سوي ولایت‌فقیه است؛ این که دشمنان با ایجاد شبهه و داده‌های غلط قصد انحراف اذهان را داشته باشند، تعجبی ندارد؛ اما تعجب در اين است که گاهي شنيده مي‌شود، كساني در حوزه علمیه به بهانه بحث علمی، اين مسأله را مطرح مي‌كنند که در اسلام چیزی به نام حکومت نداریم، چه رسد به جايگاهي براي ولایت‌فقیه!!

? امروز ولایت‌فقیه ستون اسلام است،در طول 14 قرن گذشته، به غیر از حضرات معصومین علیهم‌السلام، چند نفر را سراغ دارید که در همه زمینه‌هاي لازم براي رهبري و مديريت جامعه، از فقاهت، تا تدبیر، صبر، حلم، دوراندیشی، و حتي امور ديگري از قبيل هنر و ادبيات، به جامعیت مقام معظم رهبری باشند؟

? (با اشاره به ضعف های اجرایی در کشور ): البته توقع این‌که دولتی تشکیل شود که هیچ نقطه ضعفی نداشته باشد، بی‌جاست؛ اما هیچ کس انتظار نداشت که ضعف دولت به این شدت و وسعت باشد! بايد توجه داشته باشيم كه همه مردم در برابر دشواري‌ها مانند سلمان و ابوذر نيستند، و چه بسا سختی‌ها و مشکلات معیشتی و فشار اقتصادی سبب ضعف دین‌شان شود.

? در شرايط كنوني دین بسياري از مردم در معرض خطر قرار گرفته است، و نمی‌توان توقع داشت که ما به مردم بگوییم دعا کنید تا مستجاب شود، و آنها هم بپذیرند. از سوي دیگر قرار نيست بدگويي از دولت دردی را درمان کند؛ به خصوص اگر انتقادات و بدگوئی‌ها غيردقیق و غيرمستند باشد؛ هم‌چنين نمی‌توان در برابر مشكلات مردم سکوت کرد؛ زيرا بی‌تفاوتی نسبت به دردهاي مردم اشتباه است؛ بلکه وظيفه ما نقد مستدل، منصفانه و مؤدبانه است، و لازم نیست در نقدها از کسی نام ببریم.

? @mesbahbasir_com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.