◾️ #مرامنامه_‎ی_عزاداران_حسینی

◾️ #مرامنامه_‎ی_عزاداران_حسینی

?1- عزاداران حسینی ضمن توجه جدی به رعایت حق الناس، نسبت به زنده نگاه داشتن سنت عزاداری و اطعام عزاداران به عنوان میراثی که امام سجاد”ع” آن را پایه گذاری کرده‎اند، تلاش می‎کنند.
?2- آن‎ها با تعمیق مطالعات، به خوبی از عهده سؤالات و شبهاتی که از طرف وهابیون بر موضوع عزاداری وارد می‎شود برمی‎آیند و نسبت به عقیده خود پاسخگو هستد.
?3- عزادارن بر مبنای دستور حضرت امام صادق “ع” به شیعیان، مبنی بر “آبرودار بودن برای اهل بیت ع” در خصوص رعایت هنجارهای اجتماعی و آداب شهروندی تمام توجه و تلاش خود را به کار می‎گیرند.
?4- عزادارن مراقبند در جریان برگزاری مراسم‎های عزاداری خصوصاً دسته جات از اختلاط زن و مرد و هر آنچیزی که خلاف دستور شرع باشد پرهیز کنند.
?5- عزاداران می‎دانند که هدف از این مجالس ضمن به پاداشتن یاد کربلا و انتقال آن به نسل‎های بعد، توجه به امام زمان “ع” به عنوان وارث اصلی عاشوراست و رسیدن به مقامِ یاریِ حسین زمان است. بنابراین تمام توجه آنان در طول مدت عزاداری متوجه و متوسل به آن وجود نازنین است.
?6- گرچه هزینه‎ی این روضه‎ها حتی با درصد کمی از هزینه‎های عروسی‎ها و مسافرت‎های خارجی طول سال و خرید موبایل و خودروهای لوکس و لوازم آرایش برابری نمی‎کند، ولی بر عزادارن لازم است مانند گذشتگان خود، پس از پایان مراسم نسبت به جمع آوری مبالغی (هرچقدر ناچیز) برای کمک به مستمندان، همت بگمارند…

#همدیگر_را_دعا_کنیم
@unity_story

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.