دعاي افتتاح كه به بركت امام زمان(عج) به دست ما رسيده است

#دعای_افتتاح

دعاي افتتاح كه به بركت امام زمان(عج) به دست ما رسيده است، اهلبيت(ع) همهاش ما را به ترس تربيت نكردهاند، اين از غرر ادعيه ما است، در دعاي افتتاح وجود مبارك #ولي_عصر(عج) در همين دعاي افتتاح به ما گفتهاند كه ماه مبارك رمضان است و ما را به عنوان ضيف خودت پذيرفتي حالا كه اين كار را كردي و ما را به عنوان مهمان پذيرفتي من ميخواهم براي تو غنج كنم، حالا اگر معصومي همچو تعبيري نكرده بود آيا ما ميتوانستيم اين تعبير را به كار ببريم؟

? امام زمان(عج) در اين مناجات ميفرمايند
?اي خدا من ميخواهم براي تو ناز كنم؟
?حالا چطور ناز كنيم؟
? اين از غير وحي نيامده است؟
?از كجا ميتواند ياد گرفته باشد؟
?از كلام جدش، از #مناجات_شعبانيه كه بخش وسيعي از اين مناجات ناز كردن با خدا است، در اين مناجات به خدا ميگويند كه اي خداوند اگر تو در روز قيامت به من بگويي چرا گناه كردي من از تو ميپرسم كه چرا من را نبخشيدي؟ اين را به ما اجازه دادند.

?«الهي ان اخذتني بجرمي اخذتك بعفوك»?

? اين حرف را غير از معصوم ميتواند بگويد؟ ماه شعبان جاي ناز كردن با خداوند است، اين غنج و ناز است، هيچ انسان به خودش ميتواند اجازه بدهد كه با خداوند ناز كند؟ يك خاك با خدا ناز كند؟ اگر در روز قيامت از من سؤال بكني من به تو ميگويم تو چرا نبخشيدي؟
? تو چرا عفو نكردي؟
? از اين ماه بهتر؟
?از دعا شيرينتر؟
حالا به ما نگفتند اين مناجات را بالاي سر بگذاريد وگرنه اين كار را ميكرديم.

?چطور ميشود انسان با خداي خودش اينگونه سخن بگويد؟ يعني توي ذهن كسي ميآيد اينطور حرف بزند؟ مگر در روز قيامت كسي مجاز است حرف بزند؟ آن روز كه دهانها بسته است، آن روز كه بر روي دهانها مهر ميزنند، چه كسي ميتواند حرف بزند؟ آنكه امروز اهل مناجات شعبانيه است ميتواند حرف بزند،‌ عبد هم ميتواند براي خداي سبحان ناز بكند به شرطي كه دهانش باز باشد، اگر كسي دهانش باز بود به بركت همين مناجات شعبانيه ميتواند بگويد كه تو چرا نبخشيدي، تو چرا من را عفو نكردي.

?ذات اقدس اله در كمين است، «ان ربك لبالمرصاد»، اين به چه معنا است؟ به اين معنا است كه خداي سبحان در كمين مؤمن است تا او را دستگيري كند و در كمين كافر است تا مچ او را بگيرد، ذات اقدس اله در كمين مؤمن است تا نيفتد، در كمين #كافر است تا او را به كمند بيندازد، يا به عنوان رحيم در كمين است يا به عنوان #منتقم در كمين است.

?96-02-13
#درس_تفسیر
#ماه_شعبان
#آیت_الله_جوادی_آملی

? Nashresra.ir
? @nashresrair
◀️ ارتباط با ما:
@nashresra_ad?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.