✍️سبک زندگی حسینی

#سبک_زندگی

✍️سبک زندگی حسینی

? حیات برتر

?برخي زندگي را تنها خوردن و آشاميدن و استراحت و #لذت مي‌دانند.
ولي حيات، مفهومي عميق تر و متعالي تر از اين دارد. عمر انسان، تنها با سال‌هايي که مي‌گذارند تعيين نمي شود ، بلکه عمل مفيد و صالح و اهداف برتر و تلاش براي دست يابي به کمالات انساني است که ارزش عمر انسان و حيات او را تعيين مي‌کند.

?#امام_حسين عليه السلام هيج وابستگي و #دلبستگي به اين #دنيا نداشت. دنيا را در معرض زوال و فنا مي‌ديد.
زندگي در کنار ظالمان را مايه دلتنگي و ملال مي‌دانست (والحياه مع الظالمين الا برماً)?مناقب، ج 4، ص 68. و انتخاب انسان را در ارزش #حيات او مؤثر مي‌شمرد و هرگز حاضر نبود تن به عار و ننگ بدهد (الموت اولي من رکوب العار) و #مرگ در راه #عزت را «حيات جاويد» مي‌دانست:«ليس الموت في سبيل العز الا حياه خالده».?اعيان الشيعه، ج 1، ص 581.

?اين نگرش نسبت به حيات، افقي عالي تر از حيات حيواني است و هر چه افق ديد، برتر و وسيع تر باشد، زندگي هم متناسب با آن خواهد بود.

?زندگي بي مرگ در سايه #جهاد و #شهادت، حاصل عمر کساني است که جايگاه والاي انساني خود را مي‌دانند و حيات را تنها در محدوده #ولادت تا مرگ، خلاصه نمي کنند. به تعبير امام امت: «شهادت در راه خداوند، زندگي افتخارآميز ابدي و چراغ هدايت براي ملت هاست»?صحيفه نور، ج 10، ص 110.

?از اين رو، امام حسين علیه السلام زنده جاويد است و هر روز، انسان‌هاي مستعد را #هدايت و راهنمايي مي‌کند و اين است مفهوم حيات برتر.

✅ کانال نجات از گناه
@nejatazgonah

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.