8⃣ تبیین درست اسلام و افشاگری تحریف‌ها و تحریف‌کننده‌ها؛ از اهداف مهم ائمه (ع)

? #تاریخ_بصیرت_افزای_معصومین

? انسان 250 ساله
8⃣ تبیین درست اسلام و افشاگری تحریف‌ها و تحریف‌کننده‌ها؛ از اهداف مهم ائمه (ع)

? ائمه – علیهم‌السّلام- وقتی که احساس کردند که اسلام رو به غربت افتاد و جامعه‌ اسلامی تشکیل نشد، چند هدف را اهداف اصولی خود قرار دادند: یکی تبیین اسلام به‌شکل درست.

? اسلام از نظر آن کسانی که در رأس قدرت در طول این سالیان طولانی و درازمدت قرار داشتند، یک چیز مزاحم بود. اسلام پیغمبر، اسلام قرآن، اسلام جنگ بدر و حنین، اسلام ضد تجمل‌پرستی، اسلام ضد تبعیض، اسلام طرفدار مستضعفان، اسلام کوبنده‌ مستکبران، به درد آن کسانی نمی‌خورد که می‌خواستند با ماهیت فرعونی، لباس موسوی بپوشند؛ با ماهیت نُمرودی، لباس ابراهیمی بپوشند؛ امکان نداشت. مجبور بودند اسلام را تحریف کنند. امکان نداشت که اسلام را از دل مردم، از ذهن مردم یک‌باره دور کنند؛ چون مردم، مؤمن بودند. مجبور بودند اسلام را از روح و محتوا و ماهیت خودش عوض کنند و خالی کنند.

? برای اینکه اسلام را از روح و حقیقت خود خالی کنند، عده‌ای مزدورِ قلم‌به‌مزد و زبان‌به‌مزد داشتند. پول می‌دادند حدیث درست می‌کردند؛ پول می‌دادند منقبت برای آنها درست می‌کردند؛ پول می‌دادند کتاب برای آنها می‌نوشتند.

? ائمه – علیهم‌السّلام- این را می‌دیدند، احساس می‌کردند که میراث ارزشمند پیغمبر – یعنی احکام اسلامی که باید برای طول تاریخ بماند و انسان‌ها را در تمام ادوار تاریخ هدایت بکند- دستخوش تحریف شده. یکی از هدف‌های ائمه که خیلی هم مهم بود، تبیین درست اسلام و تفسیر حقیقی قرآن و افشاگری تحریف‌ها و تحریف‌کننده‌ها بود.

? انسان 250 ساله (بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی- مبارزاتی ائمه معصومین)، صص19-20

@tarikhbasiratafza

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.