? انتخاب برتر

#سبک_زندگی

✍️سبک زندگی حسینی

? انتخاب برتر

?لحظه لحظه زندگي انسان، برخوردار از #انتخاب است و #سعادت يا #شقاوت افراد را هم همين انتخاب هايشان رقم مي‌زند. در وجود انسان،‌#عقل و #نفس وجود دارد. جاذبه #دنيا و #آخرت، او را به اين سو و آن سو مي‌کشد. کشش‌هاي نفساني يا رحماني، #انسان را يا برتر از #فرشته مي‌سازد، يا پست تر از #حيوان مي‌کند، تا انتخاب انسان چه باشد.

?همه صحنه‌هاي #عاشورا از آغاز تا پايان انتخاب بود. امام مي‌توانست در #مدينه بماند و تسليم باشد. ولي هجرت به مکه و کوفه را برگزيد. مي‌توانست با حکومت يزيدي سازش کند ولي #جهاد و #شهادت را انتخاب کرد. مي‌توانست از #مکه به هر شهر ديگر برود، ‌ولي #کوفه را برگزيد. مي‌توانست به زندگي مرفه چند روزه دنيا بينديشد ولي #آخرت و #سعادت ابدي را انتخاب کرد.

?وقتي در وسط راه، از شهادت #مسلم و متفرق شدن يارانش در کوفه با خبر شد، مي‌توانست برگردد، ولي ادامه را انتخاب کرد. وقتي در مکه بود، حاکم مدينه مي‌خواست از #يزيد براي #امام_حسين عليه السلام امان بگيرد؛ ولي امام با بيان اين که«فخير الأمان امان الله»،?وقعه الطف، ص 155. زير بار #ذلت بار #ظالمان نرفت.

?ياران او نيز چنين بودند. شب عاشورا #امام #بيعت را از آنان برداشت، تا هر که مي‌خواهد برگردد، ولي اصحاب وفادارش بقا را برگزيدند و تا شهادت، ماندند. حرّ مي‌توانست همچنان فرماندهي از لشکر کوفه باقي بماند، ولي پيوستن به امام حسين (ع) و دست يافتن به شرافت شهادت را انتخاب کرد.
و… بسياري از اين انتخاب‌هاي برتر که هر کدام مي‌تواند سرنوشت انسان را رقم بزند و عوض کند.

?پيروان سيدالشهدا نيز اهل انتخاب برترند و هرگز رضاي خلق را بر رضاي خالق ترجيح نمي‌دهند و به خاطر #دنيا، #دين را زير پا نمي گذارند و براي لذات دنيوي، سعادت اخروي خود را تباه نمي کنند.

✅ کانال نجات از گناه
@nejatazgonah

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.