? #معرفی_کتاب ? #وارثان عاشورا

 ? #معرفی_کتاب
? #وارثان عاشورا
مؤلف: استاد علی صفایی حائری

✨معرفی کتابی برای مطالعه در محرم و صفر✅

?کتاب وارثان عاشورا مجموعه‌ای است که از سخنرانی‌های استاد صفایی در چند دهه محرم، و با قلم خود وی فراهم آمده است.
برخی از عناوین و موضوعات مطرح‌شده در این کتاب عبارت است از:

1️⃣اضطرار به دین و حجت
2️⃣حق و شبهه
3️⃣احیای امر
4️⃣وارثان عاشورا
5️⃣اصحاب اباعبدالله(ع)

?در مبحث اول، نویسنده از مسئله اضطرار به ولیّ، انتظار از ولیّ و انتظار برای ولیّ سخن گفته و با استناد به آیاتی از سوره‌های آل‌عمران و فجر و تکاثر، از تمحیص و بلاء و فتنه و اشتغال به نعمت‌ها گفتگو کرده است.

?در مبحث دوم تحلیلی از حق و شبهه ارائه شده تا روشن شود چگونه در برخورد با شبهه‌ها و فتنه‌ها و وسوسه‌ها و بدعت‌ها می‌توان همراه با بینات و فرقان، برخوردی مسلط و سالم داشت، از بند شبهه رهید، زمینه فتنه را ز بین برد یا ضعیف کرد و از انحراف‌ها و بدعت‌ها رها شد.

?مسئله مبحث سوم این است که چگونه می‌توان به اِحیای امر اهل بیت پرداخت و به وسیله آن به حیات قلبی رسید. در اینجا باتوجه به روایات مربوط به «احیای امر»، از عوامل احیا و مراحل پنج‌گانه آن، سخن آمده است.

?در مبحث چهارم این مسئله توضیح یافته است که میراث حسین(ع) که وارث آدم تا خاتم است، به کسانی خواهد رسید که از آگاهی و علم، عبودیت و تقوا، عبودیت و صلاح برخوردار باشند و اینها وارثان عاشورا هستند.

?در مبحث پنجم خصوصیات اصحاب اباعبدالله، بررسی و تحلیل شده است. برای مثال در آن آمده است که چطور مسلم بن عقیل به استقامت، هانی بن عُروه به حمیّت و حمایت، حرّ به محاسبه و مقایسه و انتخاب و حرّیت و عبودیت و زُهَیر به نجات و فلاح و سرداری رسیدند.

?در صورت تمایل برای خرید این کتاب، با یکی از شماره‌های زیر تماس بگیرید??
☎️02537712328
☎️09127461022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.