#تربیت_مبلغ ۲۹

#تربیت_مبلغ ۲۹

محورهایی که مشترک هستند در همه تعریفها اینها ? هستند: 1 ـ غرض اصلی در تبلیغ ? ما القاء یک مفهوم در اندیشه ? و خاص مخاطب است این خیلی مهم است
اگر بخواهیم اصلی ترین امر در تبلیغ را به آن توجه بکنیم همین عامل هست القاء یک مفهوم در اندیشه و خواست مخاطب ?‍♂ یعنی همان معنای لغوی تبلیغ رساندن در عرف وسیله اش دیگر مهم نیست.

2 ـ این القاء با تغییر در نگاه ? و رویکرد مخاطب انجام میشود یعنی قصد ما از تبلیغ این هست اما آیا واقعاً اینطوری هست ؟ نه این در واقع ایده آل ماست.

این خواسته یک مبلغ ? هست که ایجاد تغییر در نگاه ? و رویکرد مخاطب داشته باشد اما واقعاً همیشه این اتفاق میافتد یا نمیافتد؟ نمیافتد.

در مورد انبیاء اتفاق نیفتاد ❌ در مورد ائمه اتفاق نیفتاد ❌ در مورد بسیاری از مبلغین این اتفاق نمیافتد و اساساً در مورد همه مخاطبین یک مبلغ یا یک کار تبلیغی هر چند قوی و مؤثر هم باشد اتفاق هیچ وقت نمیافتد که ما بتوانیم در همه این کار را انجام بدهیم اما قصد ما این هست که ما بتوانیم این تغییر را ایجاد بکنیم ? .

در تبلیغ برای رساندن یک پیام ? از ابزارها ? و روشهای گوناگونی بهره گرفته میشود روشهای سمعی ? و روشهای بصری ? است حدوداً کارهای بصری 70% هست سمعی حدود 30% تأثیر دارد .
خود پیغمبر وقتی میخواست یک چیزی را برای دیگران بگوید نشان میداد(صَلوا کَما رَأَیتُمونی اُصَلی) آنطوری که من دارم نماز میخوانم شما نماز بخوانید .
اهل بیت(ع) روششان بیشتر روش بصری ? بوده یعنی نشان میدادند پیامبر یک موقعی بیابان میرفتند میخواستند یک مفهومی را القاء بکنند میگفت حالا هیزم پیدا بکنید میگفت اینجا هیزم وجود ندارد حالا شما بگردید بعد که میگشتند تکه تکه یک ذره جمع میشد آنوقت حجم زیادی هیزم جمع میشد میگفت ببینید گناهان ⛔️ همینطوری جمع میشد اول آدم فکر میکند که نیست ولی بعد همین که میگردد میبیند که چرا خیلی شد.
پس این ابزار ? مختلف و روشهای مختلف تبلیغ برای رساندن ? یک پیام از ابزارها و روشهای گوناگونی بهره گرفته میشود در تبلیغ

? استاد محمد شجاعی

♦️توجه: متن بالا? خلاصه و چکیده کلیپ صوتی ” تربیت مبلغ ۲۹ ” می باشد.
???
? @montazer_moalleman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.