?‍?‍?‍?تاثیر معماری بر سبک زندگی

?‍?‍?‍?تاثیر معماری بر سبک زندگی

?آپارتمان نشینی و وضعیت عایق صوتی برای دیوار مشترک

?وقتی تلفن همسایه زنگ میخوره اشتباه احساس میکنم تلفن منزل ما زنگ خورده!

?یکی از مشکلات جامعه امروز زندگی کردن در ساختمان هایی با طبقات چند واحدی است.به طوری که واحد ها به هم چسبیده ساخته شده است.
?این موضوع معزل حریم شخصی و خصوصی خانه را نقض کرده و آرامش را از منازل ربوده است به طوری که حتی در داخل منزل هم در بین دیوارهای داخلی نیز این مشکل به وضوح به چشم می خورد.
?دیوارهای نازک سرویس بهداشتی ، حمام و اتاق خواب ها به قدری نازک هستند که به راحتی صداهای کوچک را هم از خود عبور می دهند. «و نیاز به عایق صوتی برای دیوارمشترک وجود دارد»!

?حضرت محمد(ص) می‌فرمایند: قسم به آنکه جانم در دست اوست، اگر مردی با همسرش هم آغوش شود و در خانه کودکی بیدار باشد و آنها را ببیند و صدا و نفس آنها را بشنود، هیچگاه رستگار نمی‌شود و اگر پسر باشد یا دختر زناکار می‌شود. با این وجود آیا پیگیر عایق کردن دیوار اتاق والدین بوده‌ایم؟ آیا بفکر جانمایی و ارتباط اتاق والدین با اتاق کودکانمان بوده ایم؟

?زمانی که یک کلام عاشقانه به همسر خود بگویید یا دعوایی بین تان پیش بیاید در صورتیکه همسایه تان آن را شنیده است، وقتی شما را ببیند چگونه به شما و همسرتان نگاه می‌کند و چه تصویری به ذهنش خطور میکند؟!

✒️سالیان سال است که مشکلات فرهنگی در معماری، معضلات زیادی را بوجود آورده است.
✒️کمی تامل در طراحی ها می‌تواند از مشکلات فرهنگی کم کرده و زندگی ها را زیباتر کند.

?واحد معماری و شهرسازی مصاف
? @masaf_memari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.