👣 #اربعین 🔷 #قبل_از_ظهور

👣 #اربعین

🔷 #قبل_از_ظهور، با امتحان مهمی به‌نام « #تجمع_اربعین » مواجه شده‌ایم
🔷ما که می‌گفتیم «همۀ هستی‌ام فدای اهل‌بیت!» حالا وقت عمل است!
🔷نمی‌شود گفت: الان برای اربعین مایه نمی‌گذارم ولی موقعِ ظهور، همۀ هستی‌ام را فدا خواهم کرد!

💎 گردهمایی فعالین مردمی در عرصۀ اربعین (۱)

💠 معمولاً در مقام زبان و اندیشه، بر اولویت‌داشتنِ امر ولایت تأکید می‌کنیم و بارها در زیارت‌نامه‌ها خدمت ائمۀ معصومین عرض می‌کنیم «بِأبى أنْتُمْ وَ أُمِّي وَ نَفْسِي وَ أَهْلِي وَ مَالِي» یعنی همۀ هستی ما، به‌فدای شماست. اما بسیاری از اوقات، این شعارها و این اندیشه و عقیدۀ ما، در مقام عمل به امتحان در نمی‌آید.

🌀گاهی اوقات-مثل آنچه در زمان ظهور رخ خواهد داد- همۀ این اعتقادات و شعارها به امتحان کشیده می‌شوند و شعاردهندگان در معرض آزمایش الهی قرار می‌گیرند. یعنی شما که می‌گفتید «همۀ هستیِ ما فدای اهل‌بیت!» حالا بفرمایید و عمل کنید!

💠 قبل از اینکه ظهور رخ بدهد، ما با یک امتحان جمعیِ بسیار مهم مواجه شده‌ایم و آن «تجمع اربعین» است. این تجمع باعظمت، یک امتحان بزرگ برای ما مؤمنینِ به اهل‌بیت(ع) است. هر کسی اهل ایمان است، دارد با حماسۀ اربعین، امتحان می‌شود.

🌀نمی‌شود در ایامی که حماسۀ اربعین دارد امتحان خودش را از ملت‌ها می‌گیرد، یک کسی بگوید: «حالا من فعلاً مایه نمی‌گذارم، ان‌شاءالله وقتی خودِ حضرت تشریف آوردند، همۀ هستی‌ام را خواهم داد!» اگر کسی چنین نگاهی پیدا کند، یقیناً‌ نگاه باطلی است!

💠هزینه‌ای که اربعین از ما می‌برد، یک هزینۀ‌ مالیِ مختصر و یک هزینۀ زمانیِ بسیار مختصر هست؛ چیزی حدود یک هفته برای شرکت‌کنندگان و حدود یک ماه، برای کسانی که برگزارکننده و خدمتگزار این عرصه هستند.

📚 علیرضا پناهیان، جمکران- ۹۷.۷.۱۳

🆔 @alghauth

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.