⭕️ یک جرعه یا چند بطری؟!

#سبک_زندگی

⭕️ یک جرعه یا چند بطری؟!

✍️بعضی خیال می کنند اگر #مشروبات الکلی کم مصرف شود، مضر که نیست بلکه به حال اعصاب هم مفید است.

ولی #اسلام با توجه به فسادها و #مضرات همه جانبه آن یک جرعه بلکه کمتر از یک جرعه آن را #حرام و نجس دانسته است و راه سوء استفاده را به روی همه بسته است.

?امام هشتم (علیه السلام) از قول پیامبر نقل می فرماید:
كُلُّ شَرَابٍ يَتَغَيَّرُ الْعَقْلُ مِنْهُ كَثِيرُهُ وَ قَلِيلُهُ حَرَام ?(مستدرک ج ۳ ص ۱۴۱.)
هر نوع آشامیدنی که باعث تغییر عقل شود، کم و زیادش حرام است:َ

?دانشمندان و غذاشناسانی که تحقیقات و مطالعات بیشتر درباره #شراب داشته اند، #الکل را مطلقاً چه کم و چه زیاد سمی مهلک دانسته اند.
برای قضاوت در این زمینه باید خاصیت الکل را در بدن بررسی نمود. الکل در بدن هیچگونه تغییر شکل پیدا نمی کند، و تمام الکلی که نوشیده می شود از راه تنفس و تعریق و ادرار دفع می گردد، و تا زمانیکه الکل در بدن است، دهان نوشنده بوی الکل می دهد.
ثانیاً خاصیت اصلی الکل آن است که جریان خون را سریع می کند، و چرخهای بدن را از حد معمولی بیشتر تحریک می نماید، و در نتیجه سوخت بیشتری مصرف می گردد، به همین دلیل بعد از خوردن الکل، اشخاص علاقه زیادی بخوردن دارند.

?همین که الکل دفع شد، سرعت خون آهسته می گردد، و شخص حالت سستی و رخوت در خود حس می نماید میل مجدد به خوردن مشروب پیدا می کند انسان دو حس نزدیک بهم دارد یکی حس گرسنگی، و دیگری حس تشنگی نخستین اثر الکل روی ایندو حس می باشد و شخص را مبتلا به گرسنگی و تشنگی کاذب می نماید، و آدم مست بدون داشتن احتیاج، مقادیر زیادی غذا و آب می خورد؛ همینکه مدت زیادی از این سم نوشید این دو حس ضعیف می شوند و دیگر گرسنگی و تشنگی را به موقع حس نمی نماید، دائماً برای رفع رخوت که در نتیجه نخوردی غذای به موقع، و خوردن #مشروب ایجاد می شود، هوس مجدد مشروب می کند، و سرانجام تلف می شود. ?اعجاز خوراکیها ص ۴۸.

✅ کانال نجات از گناه
@nejatazgonah

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.