?صهیونیسم داعشی یا #داعش صهیونیستی(۴)

?صهیونیسم داعشی یا #داعش صهیونیستی(۴)

موشه دایان

?موشه دایان (משה דיין) متولد ۱۹۱۵ در دِگانیا (דגניה) فلسطین است؛ وی در سال ۱۹۴۱ به عضویت نیروهای هاگانا درمی‌آید. وی مسئولیت‌های متعددی همچون فرماندهی ستاد کل نیروهای اسرائیل، وزارت جنگ و خارجه را عهده‌دار بوده و در دوره‌های چهارم تا دهم (۱۹۵۹ تا ۱۹۸۱) عضو کنست اسرائیل بوده است[۱۱].

کشتار شهرهای «اللُد» و «الرمله»

?«اللُد» در ۳۸ کیلومتری شمال غرب بیت‌المقدس (که هم اکنون در مناطق اشغالی تحت تسلط صهیونیست‌ها قرار دارد) واقع شده و «الرمله» نیز در ۵ کیلومتری آن قرار دارد. در یازدهم جولای ۱۹۴۸ «گردان ۸۹» (وابسته به گروه تروریستی لحی) به رهبری موشه دایان به شهر اللد حمله می‌کنند. آن‌ها در این حمله به کمک بلندگوهایی اعلام می‌کنند که هر کس وارد مسجد «دهمش» شود در امان خواهد بود. اما بعد از حمله‌ای که به وسیله بمب دست‌ساز و برای دفاع از شهر به این صهیونیست می‌شود، آن‌ها به مسجد حمله کرده و مردم را قتل‌عام می‌کنند. در این حمله بیش از ۱۰۰ فلسطینی (و به روایتی ۱۷۶ نفر) کشته می‌شوند. موشه دایان نیز دستور می‌دهد که هر شخصی را در خیابان‌ها یا خانه‌ها و یا حتی در حال فرار دیدید با گلوله بزنید؛ درنهایت مجموع کشته‌شدگان این حمله وحشیانه به روستای اللد به ۴۲۶ نفر رسید. صهیونیست‌ها با استفاده از این کشتار و وحشتی که در دل فلسطینیان انداخته بودند، همه ساکنان شهرهای اللد و الرمله که بالغ بر ۷۰ هزار نفر بودند را از شهر بیرون رانده شدند؛ در مسیر مهاجرت این فلسطینیان به شهرهای دیگر نیز حدود ۳۵۰ فلسطینی به علت گرمای شدید و عطش کشته می‌شوند. در پایان حمله نیز نیروهای صهیونیستی حدود ۱۸۰۰ کامیون از وسایل جامانده مسلمانانِ فلسطینی را غصب می‌کنند[۱۲].

کشتار دوایمه

«دوایمه» نام روستایی در غرب الخلیل است. این حمله نیز توسط «گردان ۸۹» وابسته به گروه لحی (استرن) به رهبری موشه دایان و با همکاری گروه ایرگون (اتسل) به رهبری مناخیم بگین صورت گرفت. در این فاجعه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر به قتل می‌رسند. در این حمله جنایت‌های زیادی ضد فلسطینیان صورت گرفت؛ بعد از پایان حمله به این روستا، صهیونیست‌ها ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از زنان و کودکان در یک خانه جمع کردند و همه آن‌ها را به قتل رساندند؛ در این جنایت، کودکانی که در این خانه جمع‌آوری شده بودند با ضربه عصا و چوب به سر آن‌ها و شکستن جمجمه‌هایشان به قتل رسیدند. در جنایتی دیگر، زنان و مردان سالخورده این روستا در خانه‌هایشان بدون آب و غذا محاصره شدند و درنهایت، درحالی‌که این افراد زنده بودند، خانه‌ها را بر سرشان خراب کردند[۱۳]. روزنامه عبری زبان‌ هاآرتص اعتراف کرده است که «شکی نیست که کشتار شهر اللد و دوایمه در میان شدیدترین و سخت‌ترین کشتارها در جنگ استقلال اسرائیل است[۱۴]».

ادامه دارد…

✅ پایگاه صهیون پژوهی خیبر
? @Kheybar_net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.