?#علمدار قسمت ۱

??????????

?#علمدار قسمت ۱

?مقدمه

از کجا باید آغاز کرد!؟ از چه باید گفت؟ نميدانم. واقعًا چقدر سخت است! میخواهیم از کسی بگوییم که در روی زمین بود ولی آسمانی زندگی کرد؛ کسی که بین ما بود ولی از اهالی این زندان خاکی نشد. به راستی کسی باید از او سخن بگوید که سنخیت یا تشابهی با او داشته باشد یا لااقل کمی در مسیر او قدم زده باشد اما ما کجا و سید ؟!به راستی سید مجتبی علمدار که بود؟!چه کرد؟!چگونه زندگی كرد که اینگونه منشاء تاثیر شد؟؟
چگونه است که در همة ایران اسلامی ما او را ميشناسند؟ چرا هرجا میرویم و در جمع دلسوختگان هر دیار که قرار ميگیریم یادی از او به میان میاید؟!یا زمانی که به سراغ فضای مجازی میرویم،صدها سایت مذهبی،مطالب خود را با خاطرات سید آراسته اند؟! مگر او سردار پا فرمانده بود؟مگر مسئولیتی داشت؟یا اینکه فتح مهمی انجام داده بود؟!
علمدار …..
خیر، بالاترین سِمَت ظاهری سید مجتبی، فرماندهی گروهبان در آخرین سال دفاع مقدس بود او حتی در سال های پس از دفاع مقدس مسئولیت خاصی نداشت بادرجه ی سروانی به امور ورزشی کارکنان سپاه ميپرداخت!اما درجاتی که خداوند برای بندگان برگزیده اش قرار ميدهد با رتبه های دنیایی ما بسیار متفاوت است؟!
٭٭٭
اما به راستی او چه کرد؟! چگونه قلوب را تسخیركرد؟ چگونه بر دلهای جوانان فرماندهی ميکرد؟او چه کرد که آن روز ها صدهاجوان عاشق و شیفته و همراهش بودندو این روزها پروانه وهر برگِرد مزارش. سید عزیز ما چه کرد که بیشترین زائران مزارش، از شهرهای دیگر راهی ساری میشوند؟ مگر او بین ما نبود؟مگرمثل ما در همین کوچه و خیابان ها زندگی نمیکرد؟ مگر هشت سال پس از جنگ را تجربه نکرد؛ روزگاری که معنویت مثل دوران جنگ همه گیر نبود،روزگاری که برخی از رزمندگان به خلوت تنهایی خود رفتندو یا همرنگ جماعت شدند! اما سوال این است که سید در این دوران چگونه زندگی کرد؟! چه کرد که از میان ما خداوند اورا انتخاب کرد.چگونه است که این جوان به خدا رسیده،هنوز مشعل دار هدایت انسان هاست ! کم نیستند انسانهایی که راه هدایت را از کنار مزار سید مجتبی یافتند.آنها با عنایت مادر بزرگوار سید حضرت زهرا( س )مسیر صحیح را یافتند و اکنون الگویی برای دیگران شده اند.
ّ این مطلب در کجاست؟ سید چگونه چنین قابلیتی یافت. به چه راستی سر کرد که برای صدها نفر دلیل راه شد!
پاسخ این سؤالات را باید در زندگی سید یافت. باید در اعمال و رفتار او جستجو کرد.سید مجتبی، علمدار مبارزه با نفس بود او جهاد اکبر را در سال های جهاد اصغر آغاز کرد . تفاوت او با دیگران در همین نکته است!پایان دوران جنگ،پایان جهاد او نبودجهاد نفس سید تا لحظة شهادتش ادامه یافت و کتاب قانون 1او شاهدی است بر این ادعا! او مثل ما ،در دنیا زندگی کرد اما اهل دنیا نشد گذر گاه دنیا اورا فریب ندادفهمیده بود که همه ما مسافرانی بیش نیستیم وباید روزی از این دیار سفر کنیم فهمیده بود اینجا جای دل بستن نیست. و در این راه با توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین،راه را میتوان پیدا کرده و به سوی نور حرکت كرد. آری خودسازی او در کلامش تأثیر گذاشته بود مردم شیفتة مرام و رفتارش شده بودندسید مجتبی برای خدا کار میکرد و زحمت ميکشید. در این راه بارها اذیت و آزار شد اماخسته نه! او خالصانه برای خدا کار کرد. تا رمق در بدن داشت برای هدایت انسان ها تلاش و آنها را هدایت کرد…
آری او هرچه کرد برای رضای خدا بود و این است سِر ماندگار مردان خدا… در اینجا از زحمات همه دوستانی که برای جمع آوری این مجموعه تلاش کردند و تشکر و قدردانی ميکنیم. به خصوص خانواده و دوستان شهید و همچنین یاران و همراهان او در مجموعه هیئت رهروان،آنها که با تلاش بسیار و با جمع آوری مجموعه علمدار عشق سهم زیادی در معرفی سید داشتند.

♻️ #ادامه_دارد…

?@Ebrahimhadi
??????????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.