? به‌مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی

رمز نبوغ آیت‌الله شاهرودی، هوش خدادادی، تلاش علمی و بهره از اساتید ممتاز بود

? گفت‌وگو با آیت‌الله شب‌زنده‌دار

? به‌مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی

?استوانه‌ی علمی شدن شرایطی را لازم دارد که خدای متعال این شرایط را در ایشان قرار داده بود. شرط اول اینکه یک استعداد بالایی داشته باشد و هوشمندی بالایی را برخوردار باشد. ایشان از کسانی هستند که خدای متعال این هدیه را، این هبه را و این لطف را به ایشان داشت.

? شرط دوم این است که از این قابلیت استفاده و بهره‌برداری کند؛ خیلی آدمها هوشمندند اما از هوش‌ و استعداد و فرصت‌شان در این راه استفاده نکردند. ایشان واقعاً یک دانش‌پژوه مُجِد در تحصیل بود یعنی آن نعمت خدا را شکرگزاری کرده و از آن نعمت یعنی استعداد، حافظه، قدرت بیان و قدرت قلم استفاده کردند.

? مطلب سومی که دخالت دارد در اینکه یک انسان مراتب عالی علم را بتواند واجد بشود، رشد در محضر اساتید و تربیت نزد افرادی است در سطح بالایی از علم هستند. خب ایشان شاگرد ممتاز مرحوم آیت‌اللّه #شهید_صدر بودند که متفکر عظیم الشأنی است و بسیاری از بزرگان به نبوغ و فرهیختگی بالای مرحوم شهید صدر اذعان کرده‌اند.

? علاوه بر این، شاگرد مرحوم آیت‌اللّه العظمی خوئی هستند که خب آیت‌اللّه #خوئی هم یک رجل علمی بالا و شناخته شده در همه‌ی حوزه‌های اصول، فقه، رجال بودند.

? همچنین بعد از اینکه حضرت #امام_خمینی به عراق تبعید شدند، آیت‌الله شاهرودی خدمت مرحوم امام تلمذ کردند. بنابراین ایشان سه استاد فرهیخته‌ی زبردست ماهر بزرگ را درک کردند.

? متن کامل این گفت‌وگوی جدید را بخوانید ?
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41292

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.