?دین باید لذت داشته باشد

?دین باید لذت داشته باشد؛ لذتی از جنس «لذت زیارت کربلا»
?اگر کربلا نبود، نمی‌توانستیم حقیقت دین را معرفی کنیم

? #هرهفتهیکنکتهاربعینی (۸)

⭕️ زیارت، نیاز مؤمن است. مؤمن، به زیارت امامش نیاز دارد؛ مثل نیاز کودک به مادرش. اما زیارت امام‌حسین(ع) در میان دیگر ائمۀ هدی(ع) یک زیارت خاص است؛ به‌حدّی که یکی از علائم مؤمن، علاقه به «زیارت حرم امام‌حسین(ع)» است؛ نه‌فقط علاقه به خودِ امام‌حسین(ع)! (…فَلْيَرْغَبْ فِي زِيَارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ ع؛ كامل‌الزيارات/193)

⭕️ زیارت امام‌حسین(ع) هم برای ما یک ضرورت معنوی است، هم بسیار لذت‌بخش است. «آیا لذت‌بخش‌ترین سفر شما، زیارت کربلا نیست؟!» بنده این را در خیلی از محافل پرسیده‌ام و همه تأیید کرده‌اند. حالا فکر کنید: وقتی ملاقات حسین(ع) این‌قدر شیرین است، لقاءالله چقدر شیرین است!

⭕️ شما از زیارت کربلا، چقدر لذت می‌برید! همۀ دین ما چنین لذتی دارد؛ لذتی از جنس لذت زیارت کربلا. اگر در نمازتان هم دقت کنید، از همین جنس لذت‌ را می‌برید. اصلاً دین برای همین نوع لذت‌هاست و دین‌داری باید لذت داشته باشد. دین چیزی است که باید منّتش را بکشی؛ چون واقعاً شیرین و لذت‌بخش است!

⭕️ اگر کربلا نبود، ما نمی‌توانستیم حقیقت دین را معرفی کنیم. چون هرچه در کتاب‌ها بنویسیم و دربارۀ دین توضیح دهیم، منهای آن لذتی که در کربلای حسین(ع) می‌شود تجربه کرد و اثبات کرد، دقیق نیست و حقیقتِ دین نیست.

?علیرضا پناهیان
?کربلای معلا | ظهر اربعین- ۹۷.۸.۸

?? برای بهره‌برداری بهتر از اربعین، باید از یک‌سال قبل، تفکر و برنامه‌ریزی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.