عزت وذلت خیالی

عزت وذلتخیالی

جلسه اول #بخش دوم #مشهدمقدس

?این پنج گروه کسانی هستند که شأن شان یا جمادی است یا از جمادات پست ترند؛ یا حیوان اند یا از حیوانات پست ترند؛ یا انسان های شیطان صفتی هستند که در دیگران غفلت ایجاد می‌کنند. گاهی این شیاطین می تواند؛ پدر و مادر، مدیر، استاد یا دوستان شیطان باشند که انسان را از هدف خلقت و آماده شدن برای زندگی جاودانه باز می دارد. فقط یک دسته به نام مؤمن که گرفتار خسران نمی شوند.?

?انسان دارای 5شأن (جمادی، گیاهی، حیوانی، عقلی و فوق عقلی) است. در بخش جمادی کشش و علاقه به جامداتی مثل لباس، پول، اتومیبل، زمین طلا و.. داریم. حتی علاقه به خرید کردن چیزهایی که احتیاج به آن نداریم. مثل کفش، ظروف و…. اما چون روح انسان بی نهایت طلب است، با خرید بیشتر خواهان ارضا کردن خود است. چون فکر می کند، هر چه بیشتر خرید کند، با شخصیت تر و مهم تر است.
در بخش گیاهی نیز انسان تمایل به کمالات گیاهی دارد و آنها را دوست دارد. خیلی وقت ها افراد شخصیت شان به کمالات گیاهی است. کمبودها و عقده های روانی شخصیتی در این بعد باعث می شود که بیشتر تلاش کنند و این بخش را در خود قوی کنند؛ مثل زیبائی، پوست، آرایش، تولید مثل، قدرت بدنی و تغذیه و…
گاهی اوقات هم عاشق کمالات حیوانی است. یعنی با عزت های حیوانی احساس شخصیتی می کند؛ مثل مقام و منصب، ریاست، کشش به جنس خانواده، مسکن گزینی، فعالیت های اجتماعی، سیاسی، و… خیلی ها عزتشان به این نوع کمالات است که اگر نباشد احساس خواری و ذلت و شکست می کنند.??

?تشکر از همراهیتان..
?ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.