#انقلاب_اسلامی_ایران

#انقلاب_اسلامی_ایران
#استادمحمدشجاعی

?امام باقر (علیه السلام) می فرماید:«کَأَنِّی بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالمَشْرِقِ یَطْلُبُونَ الحَقَّ فَلا یُعْطُوْنَهُ ثُمَّ یَطْلُبُونَ فَلا یُعطَونَهُ فَاِذا رَأَوْا ذَلِکَ وَضَعُوا سُیُوفَهُمْ عَلی عَواتِقِهِمْ فَیُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلا یَقْبَلُونَهُ حَتَّی یَقُومُوا وَلا یَدْفَعُونَها اِلاَّ اِلی صاحِبِکُمْ قَتْلاهُمْ شُهَداءٌ اَما اِنِّی لَوْ اَدْرَکْتُ ذَلِکَ لَاِسْتَبْقَیْتُ نَفْسی لِصاحِبِ هَذا الاَمْرِ»?

?«گویی قومی را می‌بینم که از شرق در طلب حق قیام کرده‌اند؛ ولی بدانان نمی‌دهند و باز مطالبه می‌کنند، اما بدان‌ها نمی‌دهند. پس چون چنین می‌بینند، شمشیرهای خود را بر دوش می‌گیرند. در آن هنگام آنچه را می‌خواهند به آنان می‌دهند؛ ولی نمی‌پذیرند تا اینکه پیروز می‌شوند و آن را جز به صاحب الامر (علیه السلام) تسلیم نمی‌کنند. کشتگان آنان شهیدند. اگر من آنان را درک کنم، جانم را برای صاحب الامر می‌گذارم»*.?

?? این یعنی ظهور آنقدر نزدیک است که یک عمر طبیعی یک انسان که انقلاب ایران را درک کرده می تواند امیدوار باشد که امام زمان (علیه السلام) را هم درک بکند.ما به هرحال، در یک چنین شرایطی متولد شده ایم و در این انقلاب، در این جنگ، و در حوادث بعد از جنگ قرار داریم، حالا ما چه بکنیم و چه نکنیم؟ کسانی هستند که خداوند مأمورشان کرده که این مقدمات را فراهم کنند، چه خوب است که ما هم جزء آنها باشیم??

*?بحارالانوار، ج 52، ص 243./ الغيبة للنعماني : ص 273 ح 50 عن أبي خالد الكابليّ

#انقلاب_اسلامی_ایران
#استادمحمدشجاعی
#بخش ۲
??فضیلت کار افراد، قبل از انقلاب??

?درود به روان آنهایی که قبل از پیروزی انقلاب در زندانهای شاه مقاومت کردند، به چه عشقی مقاومت کردند و چه شکنجه ها که به عشق امام زمان (علیه السلام) دیدند؟ چرا دست از تبلیغ شان برنداشتند؟ الان دیگر پرده برداشته شده و حالا پشت صحنه را می بینیم. الآن در یک سرازیری افتاده ایم که آخرش منجر به ظهور می شود. ولی قبل از انقلاب چطور بود؟ الان برای ما امیدبخش ­تر است یا آن موقع؟ قطعاً الان.

آنها در آن تاریکی و ظلمت محض، چه دلی داشتند که آنقدر امیدوار بودند و زحمت کشیدند که این انقلاب را به دست ما سپردند. ما چقدر به آنها بدهکار هستیم! به همه کسانی که در این زندانها علیه شاه بودند، به همه متدینین، مؤمنین، علمای خودمان در تبعید، در زندان، به همه شهدای انقلاب اسلامی؛ شهدای انقلاب اسلامی قطعاً اجرشان بالاتر از شهدای جنگ تحمیلی است؛ نص صریح قرآن است که می فرماید کسانی که قبل از فتح مبارزه کردند، با کسانی که بعد از فتح مبارزه­ کردند ارزش کارشان یکی نیست.

آن موقع در آن تاریکی ها که هر کس دنبال کار خودش بود، اینها در آن زندان های مخوف ساواک زیر شکنجه امید داشتند که یک زمانی این نور به قلب همه مردم بتابد و چقدر مقاومت کردند تا این انقلاب به دست ما برسد. آیا ما واقعاً فکر می کنیم نسبت به آنها بدهکار نیستیم؟ مدیون نیستیم؟

حالا که دیگر خیلی فضا روشن است، امام برای ما واقعاً فضا را روشن و باز کرده، آزاد و راحت می توانیم همه کاری بکنیم، کسی نمی آید ما را به خاطر فعالیتی که برای امام زمان (علیه السلام) می کنیم دستگیر کند. آن موقع فعالیت برای امام زمان (علیه السلام) مساوی بود با از دست دادن جانت، از دست دادن خانواده­ ات، یک عمر شکنجه؛ ولی الان اینچنین نیست؛ تازه اگر الان شهادت هم پیش بیاید، عزت است. اسارت هم باشد، عزت است. مثل اسارت آن موقع نیست که اگر کسی اسیر می شد فامیل هایش هم می گفتند تو دیوانه ­ای، تو احمقی که این کار را کردی، اما الان اینطور نیست.

درود بر آنهایی که در گذشته زحمت کشیدند، خداوند درجات شان را متعالی کند. آنهایی که زنده هستند خداوند اجر عظیم به آنها عطا کند و عاقبت به خیرشان بکند. آنها با زحماتشان این انقلاب را به دست ما رساندند?

 

? @jalasate_ostad

#انقلاب_اسلامی_ایران
#استادمحمدشجاعی
#بخش ۳

?اتصال انقلاب ایران به انقلاب جهانی امام زمان (علیه السلام)?

?حضرت امام(ره) بارها اتصال بین انقلاب ایران و ظهور امام زمان (علیه السلام) و انقلاب جهانی حضرت را تصریح کردند. بنابراین، ما الان مردم عصر ظهور هستیم و هیچ شکی هم نداریم که انقلاب ما به انقلاب حضرت متصل خواهد شد.?

?هنگام تولد پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در مکه، در ایران اتفاقاتی افتاده که حضرت امام(ره) خیلی ظریف آنها را تعبیر کرده اند. در آن هنگام، آتشکده فارس خاموش می شود، کنگره کاخ کسری در ایران می ریزد و دریاچه ساوه خشک می شود، ایشان می فرمایند که چه ارتباطات عجیب و رمز و رازهایی هست بین این امور؟

?حضرت امام(ره) که اهل گزافه­ گویی، مبالغه وافراط نبود و هیجان به او غلبه نمی کرد که چیزی را یک دفعه در سخنانش بگوید. ایشان با آن بینش عمیق فرمود: «وقتی که ۱۴ کنگره از کاخ کسری در زمان تولد پیامبر شکسته می شود، از کجا معلوم که معنی این شکسته شدن این نیست که ۱۴ قرن بعد، بساط ظلم و طاغوت در ایران برچیده خواهد شد».?

?جبرئیل در دورانی که حضرت زهرا (سلام الله علیها) بعد از رحلت پیامبر زنده بودند، دائماً خدمت حضرت (سلام الله علیها) می رسیدند و مطالبی را انشاء می کردند و ایشان در صحیفه ­ای به نام صحیفه فاطمیه که هم اکنون در دست حضرت امام زمان (علیه السلام) است، می نوشتند.?

?طبیعی ترین چیزی که ما می توانیم بفهمیم، این است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) می پرسد که در آینده چه رویدادهایی به وقوع خواهد پیوست؟ جبرئیل (علیه السلام) هم ایشان را نسبت به حوادث آینده آرام می کردند.?

?امام خیلی زیبا فرمود، از کجا معلوم که از آن جمله چیزهایی که حضرت جبرئیل به حضرت زهرا (سلام الله علیها) عرض کرده، قضیه ایران و ایرانیان و انقلاب اسلامی ایران نباشد.?

? حقیقتش را هم که شما نگاه بکنید، تنها کشوری که الان پرچمدار معصومین (علیهم السلام) است و در آن ذکر مصائب و شادی اهل بیت (علیهم السلام) می شود. نمی شود بین ایران و اسلام فاصله­ باشد?
? @jalasate_ostad

#انقلاب_اسلامی_ایران
#استادمحمدشجاعی
#بخش پایانی

?ارتباط بین اسلام و ایران?

?در مورد فضیلت های ایرانی ها و ارتباط بین ایران و اسلام، آیات و احادیث فراوانی وجود دارد. از جمله این که خدا در قرآن کریم می فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ= ای کسانی که ایمان آورده اید! اگر کسی از شما از دین خودش برگردد خداوند در آینده دور، قومی را خواهد آورد که خداوند دوستشان دارد و آنها هم خدا را دوست دارند».?

?اینها در مقابل کفار خیلی شدید و محکم هستند و در مقابل مؤمنین متواضع و در راه خدا می جنگند و از ملامت هیچ ملامت ­کننده­ ای ترسی ندارند.?

? وقتی حضرت این آیه را قرائت فرمودند، اعراب ناراحت شدند و سؤال کردند، اینهایی که بهتر از ما هستند و می خواهند بیایند، چه کسانی هستند؟ نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) دست گذاشتند روی شانه سلمان فارسی و فرمودند: از خاندان و هم میهنان این هستند که خواهند آمد.?

?در روایتی داریم در زمان خلیفه ثانی که برای فتح ایران حمله کردند، امیرالمؤمنین (علیه السلام) خطاب به لشکر اسلام فرمودند: «تَضرِبُوهُم عَلی تَنزیلِه وَ لا تَنقَضِی الدُّنیا حَتّی یَضرِبُوکُم عَلی تَأویلِه= شما امروز بر سر ایرانیها براساس نزول قرآن شمشیر می زنید و دنیا به آخر نمی رسد، مگر این که آنها براساس تأویل قرآن و این که شما را به اصل قرآن برگرداندند، بر سر شما شمشیر را خواهند زد.?

? @jalasate_ostad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.