?برخی از بیانات سید حسن نصرالله

?برخی از بیانات سید حسن نصرالله ، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

?قبل از انقلاب در ایران، نظامی شاهنشاهی حاکم بود و شاه خود را ملک‌الملوک می‌نامید. محمدرضا پهلوی در ابتدای دهه سی میلادی قرن گذشته، حکومتی دیکتاتوری بود که توجهی به مردم نداشت و تلاش می‌کرد تا حد امکان مردم را از مقدسات و تاریخ و میراث و فرهنگ خود دور کند.

? هزار مستشار آمریکایی و برخی می‌گویند ۶۰ هزار مستشار آمریکایی ایران را اداره می‌کردند. شاه با تابعیت خود از آمریکا به پلیس منطقه تبدیل شده بود. روابط راهبردی کامل با اسرائیل حتی تا دادن نفت مجانی به این رژیم وجود داشت.

? سرانجام مردی از قم خارج شد به نام روح الله موسوی خمینی. فقیهی بزرگ که میلیون‌ها نفر مقلد او بودند. فیلسوف و اندیشمند و شخصیتی ممتاز و شجاع بی‌نظیر بود. قلبی نترس و عزم راسخ داشت. معتقدیم که امام واکنش یک‌باره به این مسائل نداشت. او همه اتفاقات را از سال‌های گذشته دنبال و طرح و ایده و شاگردان خود را آماده می‌کرد.

? امام خمینی(ره) در راه خدا قیام کرد و طبق حساب‌وکتاب‌های طبیعی باید به زندان می‌رفت یا در هر لحظه‌ای شهید می‌شد یا در کوچه‌های قم یا نجف یا هر جایی مثل ترکیه باید شهید می‌شد اما این‌طور نبود. او در مقابل چشم خدا و برای رضای او قیام کرد و به چیزی از حساب و کتاب دنیا یا مال و قدرت دنیا فکر نمی‌کرد.

? امام در انقلاب خود، همان‌طور که از بعد عقایدی، دینی، اسلامی و قرآنی صحبت کرد، از بعد سیاسی، راهبردی و تبعیت شاه از آمریکا و رابطه‌اش با اسرائیل و موضع درباره فلسطین و اشغال آن صحبت کرد.

? می‌توان این انقلاب را اسلامی، ایمانی و قرآنی و ایرانی و ملی و مردمی توصیف کرد. این انقلاب، انقلاب یک حزب یا یک قشر خاص نبود بلکه همه مردم با همه اقشار در همه استان‌های کشور در آن که انقلابی فرهنگی و انقلاب مردم ستمدیده و فقیر و مستضعفان بود، شرکت کردند.

? مهم‌ترین امر در این انقلاب، ثبات، صبر و بردباری بود که نتیجه آن پیروزی است. وعده الهی برای مظلومان و مستضعفان – اما کدام مظلومان و مستضعفان؟- آنانی که صبر کردند و تحمل کردند و مقابل استکبار ایستادند، برای آنان محقق شد آن پیروزی بزرگ.

✅ کانال مصاف
@Masaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.