? «خطر سکولاریسم» حوزه را تهدید می‌کند

گفت‌وگو با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ی علمیه‌ی قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی

? «خطر سکولاریسم» حوزه را تهدید می‌کند

? این‌که الان در زبان‌ها می‌گویند سکولاریزم؛ یعنی جدایی دین از سیاست، این یکی از فروعات و یکی از نتایج است. الان به قم یا به محیط‌های دینی و مذهبی خودمان برگردیم؛ سکولاریزم به معنای جوهره و اصل سکولاریزم مدافعی ندارد. یعنی این‌جور نیست که در قم یا در جای دیگر با یک جریانی روبه‌رو باشیم که خواهان حذف وحی، حذف دین از فضای معرفتی انسان باشد.

? بنابراین جوهره‌ی سکولاریزم به معنای عقلانیت سکولار، خطری نیست که حوزه‌ها را تهدید کند. اما آن فرع عقلانیت سکولار، که جدایی دین از سیاست است، یعنی بی‌تفاوتی نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی، بی‌تفاوتی نسبت به مقدرات نظام و مسائل اجتماعی جامعه‌ی مسلمین، بی‌تفاوتی نسبت به مسائل سیاسی جاری و ساری در جوامع اسلامی، آن خطری است که الان وجود دارد.

? رهبر انقلاب نسبت به دیگران اشراف‌شان به دفتر تبلیغات بیشتر است، چون از اول علاقمند به دفتر تبلیغات بودند. مرتب از نواحی مختلف راجع به روند کارها گزارش می‌گیرند، با توجه به اشرافی که نسبت به ظرفیتهای دفتر تبلیغات دارند، دیدند که دفتر تبلیغات ظرفیت دفاع عقلانی و معقول و موجه از گفتمان انقلاب اسلامی را دارد و از ما خواستند در این زمینه بیشتر فعالیت بکنیم.

? متن کامل این گفت‌وگوی جدید را بخوانید ?
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41527

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.