?پس مسئولین کجایند که بیایند فساد را از بین ببرند؟!

?پس مسئولین کجایند که بیایند فساد را از بین ببرند؟!

♦️امام خامنه ای: عوامل بقا را در اسلام مشاهده کنید! یکی از عوامل بقا، همین عاشوراست. یکی از عوامل بقا، «امر به معروف و نهی از منکر» است. بدیهی است که در جامعه، فساد به وجود می آید. هیچ اجتماع بشری نیست که در آن، فساد به وجود نیاید.

♦️ این فساد، چگونه باید برطرف شود؟ بعضی کسان تا چشمشان به مفاسد می افتد، می گویند «پس مسئولین کجایند که بیایند فساد را از بین ببرند؟!» غالباً فسادی را که به چشم می بینند فریاد برمی آورند و سراغ از مسئولین می گیرند. اما آن فسادی که به چشم دیده می شود، خیلی کوچک تر از فساد هایی است که با چشم ظاهری در کوچه و بازار و خیابان نمی شود دید.

♦️کسانی که واردند، می دانند و می فهمند که فساد های کلان، اغلب از دید ها پنهان است. لذا محیط جامعه باید به گونه ای باشد که اگر در آن فسادی پدیدار شد، فرصت رشد پیدا نکند و زود از بین برود. مثل جریانهای عظیم آب. رودخانه های عظیم دنیا را مشاده می کنید؟ هر چه در این رودخانه ها آلودگی و کثافت بریزند، کمی آن طرف تر،تلاطم آب، سر به سنگ کوبیدن آب و حرکت آب، مواد مضر را از بین می برد و در عوض، مواد حیاتی تولید می کند.

♦️محیط جامعه باید این گونه باشد. باید چنان زلال باشد که اگر کسی قطره ای فسادی هم در آن چکاند، خودِ جامعه، آن را هضم کند و از بین ببرد. چگونه امکان پذیر است؟ با « امر به معروف و نهی از منکر و با دعوت به خیر.»

?به نقل از کتاب واجب فراموش شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.