#سخن_هفته ? دیدار بشار اسد با رهبرانقلاب، آغاز مرحله جدید در معادلات منطقه‌ای

#سخن_هفته
? دیدار بشار اسد با رهبرانقلاب، آغاز مرحله جدید در معادلات منطقه‌ای

? پنجم ژوئن ۱۹۶۷ جنگی تمام عیار میان ارتش #رژیم_صهیونیستی با کشورهای #مصر، #سوریه، #اردن و عراق رخ داد که از آن تعبیر به “جنگ‌های شش روزه” می‌کنند. کشورهای سوریه و اردن و عراق هم نیروهای خود را در بلندی‌های جولان و کرانه‌ی باختری رود اردن برای حمله به رژیم صهیونیستی مستقر کردند و تصور می‌کردند کار این رژیم عن‌قریب تمام است. اما ماجرا برعکس شد. رژیم صهیونیستی در یک حمله‌ی غافلگیرکننده توانست تا کنترل نوار غزه و صحرای سینا را از مصر، قدس شرقی و کرانه‌ی باختری رود اردن را از اردن، و بلندی‌های جولان را از سوریه خارج کند. و البته همه‌ی اینها تنها در ۶ روز رقم خورد. ۶ روزی که البته به گفته یکی از تحلیلگران عرب، ۶ ساعت بیشتر نبود و فقط برای حفظ آبرو است که گفته می شود ۶ روز.

? نیم قرن بعد از افتضاح جنگ شش روزه، شاید کسی تصور نمی‌کرد که نه‌تنها چهارمین ارتش قدرتمند جهان (یعنی ارتش صهیونیستی) بلکه کل #نظام_سلطه، با همه‌ی توان و قدرت مادی و نظامی خود، مقهور تعدادی جوانِ عاشق #انقلاب_خمینی شوند و رئیس‌جمهور قدرتمندترین کشور دنیا، چندین ماه پیش با عصبانیت اعلام کند که “ما تا همین سه ماه پیش، #هفت_تریلیون_دلار در خاورمیانه خرج کرده‌ایم. نه میلیارد یا میلیون، بلکه هفت تریلیون دلار… ما خیلی زود سوریه را ترک می‌کنیم بگذارید بقیه به حساب آنجا برسند… خیلی زود، از آنجا خارج می‌شویم و خیلی زود به خانه، به جایی که به آن تعلق داریم، باز می‌گردیم. ” هشت سال پیش، #آمریکا و اذنابش تصور می‌کردند در عرض چند روز می‌توانند حکومت سوریه را سرنگون کنند و دولت دست‌نشانده‌ی خود را در آنجا مستقر کنند، حالا اما با خروج مفتضحانه‌ی آمریکا در منطقه، رئیس‌جمهور سوریه، برای عرض تشکر به تهران آمده و در دیدار با رهبر انقلاب، با تجلیل از حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران از کشورش، گفت: “#جنگ_سوریه مشابه جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران بود. جمهوری اسلامی در این حادثه فداکارانه در کنار ما بود و لازم است موفقیت کنونی را به جنابعالی و همه ایرانیان تبریک بگویم و از آنان قدردانی کنم. ”

❇️ «#ایران_مقتدر، امروز هم مانند آغاز انقلاب با چالش‌های مستکبران روبه‌رو است امّا با تفاوتی کاملاً معنی‌دار. اگر آن روز چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمّال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا رسوا کردن لانه‌ی جاسوسی بود، امروز چالش بر سرِ حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه‌ی غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته‌ی #حزب‌الله و مقاومت در سراسر این منطقه است…

♨️ باری روزگاری آرزوی حاج احمد و #سربازان_خمینی بعد از فتح خرمشهر، مبارزه و شکست رژیم صهیونیستی بود، حالا اما #سربازان_خامنه‌ای در آغاز دهه‌ی پنجم انقلاب، این آرزو را به #واقعیت تبدیل کرده‌اند. #تاریخ، درباره‌ی عظمت و بزرگی کار خامنه‌ای و سربازان خامنه‌ای، بیشتر از اینها خواهد نوشت.

@khattehezbollah

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.