#میلاد_شهزاده_علی_اکبر

#میلاد_شهزاده_علی_اکبر

✨✨ پیغمبر کربلا آمد ، حیدر کربلا آمد✨✨

? نقل است روزی علی اكبر(ع) به نزد والی مدینه رفته و از طرف پدر بزرگوارشان پیغامی را خطاب به او میبرد، در آخر والی مدینه از علی اكبرسئوال كرد نام تو چیست؟ فرمود: علی ، سئوال نمود نام برادرت؟ فرمود: علی ، آن شخص عصبانی شد، و چند بار گفت: علی، علی، علی، « ما یُریدُ اَبُوك؟ » پدرت چه می خواهد، همه اش نام فرزندان را علی می گذارد، این پیغام را علی اكبر(ع) نزد اباعبدالله الحسین (ع) برد، ایشان فرمود : والله اگر پروردگار دهها فرزند پسر به من عنایت كند نام همه ی آنها را علی می گذارم و اگر دهها فرزند دختر به من عطا نماید نام همه ی آنها را نیز فاطمه می گذارم.

♻️ درباره شخصیت علی اكبر(ع) گفته شده كه او جوانی خوش چهره، زیبا، خوش زبان و دلیر بود و از جهت سیرت و خلق و خوی و صباحت رخسار، شبیه ترین مردم به پیامبر اكرم(ص) بود و شجاعت و رزمندگی را از جدش علی ابن ابی طالب (ع) به ارث برده بود.

☀️ امام حسین (ع) در روز عاشورا اینگونه علی اکبر(ع) را توصیف میکند : « یا قوم، هولاءِ قد برز علیهم غلام، اَشبهُ الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسول الله……. ای قوم، شما شاهد باشید، پسری را به میدان می فرستم، كه شبیه ترین مردم از نظر خلق و خوی و منطق به رسول الله (ص) است بدانید هر زمان ما دلمان برای رسول الله(ص) تنگ می شد نگاه به وجه این پسر می كردیم.

? روزی در مسیر کربلا اباعبدالله ع فرمود: «انا لله و انا الیه راجعون » علی اكبر(ع) در كنار پدر بود، و می دانست امام بیهوده كلامی را به زبان نمیراند، پس علتش را جویا شد. حضرت بلادرنگ فرمود: الان دیدم این كاروان می رود به سمت قتلگاه و مرگ درانتظار ماست، علی اكبر(ع) سئوال نمود: پدر جان مگر ما بر حق نیستیم؟ حضرت فرمود: آری ما بر حق هستیم. علی اكبر (ع) عرضه داشت: پس از مرگ باكی نداریم و در عمل هم ثابت کرد که باکی از مرگ نداشت و اولین شهید بنی هاشم در کربلا شد : السَّلامُ علیكَ یا اوّل قتیل مِن نَسل خَیْر سلیل.

✔️ میلاد پیامبر کربلا و حیدر کربلا بر وجود نازنین امام زمان(عج) و منتظران ظهورش مبارک باد. ناز قدوم مبارکش و هدیه به مادرش حضرت لیلا سلام الله علیها 14 صلوات بر محمد و آل محمد.

@rayehe313

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.