?فراغت یک اصل در اصالت عشق است?

✍️ #کلاماستادماه_شعبان ۳

?فراغت یک اصل در اصالت عشق است?

کسی که وقت ⏰ ندارد هر روز ۵۰ آیه از قرآن را بخواند، نمی تواند در قیامت انتظار داشته باشد که قرآن او را شفاعت کند. بلکه قرآن او را نفرین می کند و حواسمان باشد که نفرین قرآن می گیرد.?

♦️دو صحنه تلخ در قیامت داریم:

1⃣ انسان در آن بحبوحه وحشتناک قیامت، چهره های بسیار زیبا و قدرتمندی را می بیند که وقتی نزدیک آدم می آیند، متوجه می شود که چقدر مهربان هستند و شرافت و توانایی دارند و در صحنه قیامت عنصر بسیار تاثیرگذار هستند.این چهره ها خیلی آشنا و زیبا با انسان سلام و علیک می کنند و فرد اظهار نا آشنایی می کنند و آن چهره ها می گویند من فلان سوره هستم که تو با من انس داشتی ولی چون بعدا مرا فراموش کردی و از من جدا شدی نمیتوانم کمکت کنم.

یعنی ⬅️ لذت و دوستی و قدرت و تاثیرگذاری آن سوره ها را در قیامت خواهی فهمید، اما چون در دنیا ترک شان کردی و انسی نداشتی ، آنها نیز شما را ترک میکنند.

??? در قرآن کریم سخنی با مضمون زیر داریم :

« آیات ما به تو عرضه شد و فراموششان کردی و به معنویت،قرآن،اهل بیت (ع)، ملائکه، امام زاده ها و خانواده آسمانیت، مراسم عزاداری،مناجات با خدا بی محلی کردی و امروز هم در قیامت به تو بی محلی خواهد شد، کسی به تو توجه نخواهد کرد. »

? نکته مهم: اگر امورات معنوی بخشی از زندگی ما در دنیا باشند، آنها نیز بخشی از زندگی ما در قیامت خواهند بود.

⚜️ به همان میزانی که امورات معنوی در زندگی دنیایی ما سهم داشته باشند به همان میزان در قیامت به کمک ما خواهند آمد.

✍️ پس اگر در دنیا به قرآن گفتی دور باد در قیامت هم قرآن به تو می گوید دور باد؛ «خدایا این بنده ات مرا ضایع کرد تو هم او را ضایع کن» و دعای قرآن می گیرد.

? @montazer_moalleman ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.