? حضرت امام هادی (علیه السلام) فرمودند :

? احادیثی که در برنامه امروز حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با موضوع ” سیری در صحیفه سجادیه امام زین العابدین (دعای چهل و چهارم، ورود به ماه مبارک رمضان) ” قرائت شد.

? حضرت امام هادی (علیه السلام) فرمودند :

« أَلشّاکِرُ أسعَدُ بِالشُّکرِ مِنهُ بِالنِّعمَةِ الَّتی أوجَبَتِ الشُکرَ لَأَنَّ النِّعَمَ مَتاعٌ و الشُکرُ نِعَمٌ وَ عُقبی »

? شکرگزاری از نعمت، از خود نعمت بهتر است چون نعمت متاع دنیای فانی است و لکن شکر، نعمت جاودانه آخرت است.

—————————————

? امام صادق (علیه السلام) از پدر خود از اجداد بزرگوارش نقل می‌کند که فرمودند: در نخستین روز ماه رمضانی در مسجد کوفه امیرمؤمنان (علیه السلام) خطبه خواند :

« فحمد الله الحمد و اشرفها و ابلغها و اثنی علیه باحسن الثناء و صلی علی محمد نبیه (صلی الله علیه وآله وسلم) ثم قال: ایهاالناس! ان هذا الشهر شهر فضله الله علی سائر الشهور کفضلنا اهل البیت علی سائر الناس و هو شهر یفتح فیه ابواب السماء و ابواب الرحمة و یغلق فیه ابواب النیران. و هو شهر یسمع فیه النداء و یستجاب فیه الدعا و یرحم فیه البکاء »

? و با بهترین و شریفترین و رساترین ستایش، و زیباترین سپاس، خدا را ستود، و بر پیامبرش محمد صلی الله علیه وآله و آل او درود فرستاد، سپس فرمود : هان ای مردم! این ماه ماهی است که خدا آن را بر دیگر ماهها فضیلت داده به همانسان که ما خاندان پیامبر را بر دیگر مردم. و این ماهی است که درهای آسمان، و درهای رحمت الهی در آن گشوده و درهای دوزخ در آن بسته است. و این ماهی است که نداها در آن شنیده، و دعاها در آن مستجاب، و گریه ها در آن رحم می‌شود.

—————————————

« قالَ رسولُ اللهِ صَلَّی اللهُ علیهِ وآله فی فضیلةِ شهر رمضانَ :
مَنْ أکثَرَ فِیهِ مِن الصَّلاةِ عَلَیَّ ثَقّّلَ اللهُ مِیزانَهُ یَومَ تَخِفُّ المَوازینَ. »

? پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در فضیلت ماه مبارک رمضان فرمودند :
هر کس که در این ماه بر من زیاد صلوات فرستد، خدای متعال کفّه حسنات او را سنگین میکند در آن روزی که کفّه حسنات همه سَبک و خالی باشد.

—————————————

« عن عبید الله بن عبد الله بن عباس قال کان رسول الله ص إذا دخل شهر رمضان أطلق کل أسیر و أعطى کل سائل »

? ابن عباس روایت کرده است که چون ماه رمضان فرا مى‌رسید، رسول خدا (ص) همه اسیران را آزاد، و به همه مستمندان کمک مى‌کرد.

? @samtekhoda3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.