⭕️ رسانه یا ماشین مغز شویی!

⭕️ رسانه یا ماشین مغز شویی!

🔹 رسانه ها از روش های مختلفی برای متقاعد کردن افراد و تاثیرگذاری بر آنها استفاده می‌کنند؛ یکی از مهمترین روش ها، شست و شوی مغزی است. شست و شوی مغزی، یعنی ما به صورت ناخودآگاه از افکار و خواسته های دیگران (البته تحت شرایط خاص) پیروی کنیم؛ که همین باعث تغییر در اعتقادات، باورها و رفتارهای ما می‌شود.

🔸 دو ایده اصلی شست و شوی مغزی از نظر «پروفسور ادگار شاین» :

✔️ ایزوله شدن از دیگران: یعنی ارتباطات فرد با دیگران را محدود یا قطع کنیم، تا از منبع ورودی اطلاعات دیگری نداشته باشد.
✔️ دست بندهای طلایی: یعنی منافع فرد را طوری به خودمان گره بزنیم، که با ما ادامه دادن برایش جذاب باشد.

🔺 در شماره های بعد، بیشتر با روش های اثر گذاری رسانه ها آشنا خواهیم شد.

📚 مقاله مهدویت و رسانه، علیرضا #پورمسعود

مهدویتورسانه ٢٠

✅ کانال مهدویت مهدیاران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.