? اولین نکته ای که در باطن سازی باید به آن توجه داشت

تربیت_مبلغ ۴۳

? اولین نکته ای که در باطن سازی باید به آن توجه داشت، این است که من بفهمم « یک چیزی را ندارم »، اول هی زور نزنم.

?البته با زور زدن می شود باطن ایجاد کرد، ولی باید بلد باشی کجا زور بزنی، کجا معرفت کسب بکنی، کجا علم کسب بکنی.

⚜️ امام فرمود: « انسان بدون تلقین به هیچ جا نمی رسد ».

♦️اگر میخواهی باطن ایجاد کنی باید زور بزنی. یک جا باید یقه خودت را بگیری. وقتی از خودت اینقدر متشکری، شیفته خودت ? هستی که نمیتوانی. باید خودت را تنبیه بکنی که دفعه بعد از خودت بترسد ?، که اگر بخواهد یک بلایی سرت بیاورد بگوید نه، من اگر بخواهم این را درگیرش بکنم فردا حالم را میگیرد. ولی متاسفانه ما با بقیه خیلی خشن ? هستیم و با خودمان خیلی مدارا ? میکنیم.

? ما نفسمان را تنبیه نمیکنیم و درگیر نمی شویم با نفسمان. جهاد با نفس نداریم که اگر از من این کار سر زد، یک جا یقه خودم را بگیرم، باید باطن ایجاد بکنیم برای خودمان.

⚜️ باطن راه دارد ⬅️ اگر علم شد، علم استاد شد، استاد مشاوره شد، مشاوره تلقین شد، تلقین تشویق شد، تشویق عشق شد، عشق خلوت شد، ذکر شد، گریه شد مجلس امام حسین ولی اگر دیدی این چیزها حالیش نمیشود یک جاهایی نیاز دارد با او برخورد تند بکنی البته بعد از نصیحت و مهربانی.

? حضرت فرمود: « آخرین دوا(اَلکَی) یعنی داغ کردن است »

? پس برای آدم های دیگر هم، اول باید مراحل قبلی را برویم. ما چرا برای بقیه اول زود * کَی* میگذاریم و مراحل را نمیرویم ولی نوبت خودمان که میشود اصلاً به کَی نمیرسد و داغ نمیگذاریم روی خودمان. چرا با خودمان این قدر مسامحه داریم، چرا اینقدر خودمان از خودمان ممنونیم؟ ? چرا میترسیم از اینکه با خودمان برخورد بکنیم؟!

? مثلا »»» آقا من الان عصبانی شدم?، خیلی خوب حالا برو یک کلاسی ?‍? یک درسی یک چیزی،دوره دشمن شناسی،حلم،غضب تا آن را رفع کنی.

? اگر ما ضعیف هستیم، مال این هست که باطن نداریم یعنی دارایی نداریم، گداییم. اینکه درخت ? را در چشم خودمان نمی بینیم اما خار را در چشم دیگران می بینیم مال این است که آدمهای بدبختی هستیم.آدمهای فقیر و گدایی هستیم، نکبت سر و رویمان را گرفته و همش میخواهیم به دیگران برسیم.
???
? نکته : یک مبلغ یک معلم باید بیشتر از آنچه دغدغه های خارجی داشته باشد دغدغه های داخلی و خودش را داشته باشد.
???
?استاد شجاعی

? @montazer_moalleman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.