⭕️ مواظب باش! سرانجام این شستشو، کثیف شدن است.

⭕️ مواظب باش! سرانجام این شستشو، کثیف شدن است.

🔹 رسانه ها برای شست و شوی مغزی مخاطب، حداقل پنج اصل مهم را رعایت و اجرا می‌کنند:

🔸 اصل اول: تکرار مداوم یک ایده تا اصطلاحاً ملکه ذهن مخاطب شود.
🔸 اصل دوم: القای ترس و وحشت از دیگران، به طوری که مخاطب ایده و دیدگاه متفاوت از دیدگاه مورد نظر را به اشتباه، توطئه و فریب کاری متهم کند.

🔸 اصل سوم: استفاده افراطی از احساسات و هیجانات، بعنوان چاشنی و مکمل، برای تثبیت کامل ایده در ذهن مخاطب.
🔸 اصل چهارم: ارائه ایده اصلی، با شکلی متفاوت، تا مخاطب تصور کند که قدرت انتخاب دارد؛ در صورتیکه همه مسیرها به یک ایده ختم می‌شود.

🔸 و اصل پنجم: قطع ارتباط مخاطب با منابع اطلاعاتی دیگر و ایزوله کردن فرد، با ترفند های مختلف.
🔺 در شماره بعد با راهکارهای مقابله با شستشوی مغزی آشنا می‌شویم.

مهدویتورسانه ٢١

✅ کانال مهدویت مهدیاران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.