? امام خمینی و دشمن‌شناسی صهیونیستی

? امام خمینی و دشمن‌شناسی صهیونیستی
? دکتر محسن محمدی

✅ یکی از ویژگی‌های مهم و رسالت رهبران بزرگ، شناسایی و تبیین دشمن است. این وظیفه راهبردی است که جهت‌گیری سرمایه‌ها و اقدامات یک کشور را در مسیر صحیح تضمین می‌کند. چه‌بسا نهضت‌ها و کشورهایی که شکست خوردند و نابود شدند؛ چون در دشمن‌شناسی ضعیف بودند. طبیعی است که اولین راه مبارزه با دشمن، شناخت شگردهایش است.
بخش مهمی از دشمن‌شناسی امام خمینی در مسیر انقلاب، صرف دشمن صهیونیستی شد. امام خمینی از همان آغاز نهضت، رژیم اشغالگر قدس را در کنار آمریکا و رژیم پهلوی از دشمنان ملت ایران قرار داد. ارتباطات گسترده رژیم پهلوی با رژیم صهیونیستی این رویکرد امام خمینی را تقویت کرد.
امام خمینی در طول دوران انقلاب، رژیم صهیونیستی را غاصب، غده سرطانی و زاییده طبیعی تعاون فکری میان دول استعماری شرق و غرب معرفی کرد. امام خمینی حدود 300 بار در سخنرانی و پیام‌های خود در مورد اسرائیل صحبت کردند.
بعد از انقلاب، امام خمینی رابطه جمهوری اسلامی را با رژیم صهیونیستی و همچنین با کشورهای اسلامی‌ای که اسرائیل را به رسمیت شناختند قطع کرد و و با رد هرگونه سازش و مذاکره با رژیم اشغالگر قدس، بر مبارزه مسلحانه تاکید کرد.
اما شاهکار امام خمینی در این دشمن‌شناسی، تعیین آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز قدس بود که سبب شد همه جهان اسلام، متوجه دشمنی رژیم صهیونیستی شوند تا فلسطین فقط مسئله‌ای عربی یا مربوط به اهل‌سنت نباشد. به‌این‌ترتیب فقه و اخلاق و عرفان در بستر ماه مبارک رمضان، در قالب سیاست به یکدیگر رسیدند تا محور مقاومت تشکیل و تقویت شود.

@tarikhbasiratafza

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.