خانه » اسلام شناسي » استاد محمد شجاعی » 💠 فلسفه غیبت امام زمان «خود مردم» هستند.
23

💠 فلسفه غیبت امام زمان «خود مردم» هستند.

💠 فلسفه غیبت امام زمان «خود مردم» هستند.

ما وامام_زمان ۷💝

💠 فلسفه غیبت امام زمان «خود مردم» هستند.

❓غیبت امام زمان عج از ناحیه ماست، چرا؟؟؟

ائمه معصومین (ع) در بین مردم بودند و مردم لیاقت و آمادگی کافی را برای حمایت از معصومین (ع) انجام ندادند و امامان تک به تک به دست دشمنان به شهادت رسیدند.
تنها یه نفر از این شجره امامت و ولایت بود که خداوند او را هم مخفی کرد تا او نیز کشته نشود و زمانی بر مردم برسد که سر عقل بیایند و به شعور و آگاهی و عقل کافی برای درک حضرت برسند و آنقدر آماده باشند تا از امام خودشان پاسداری کنند، اطاعتش کنند و حاضر باشند به خاطرش فداکاری کنند.

💡نکته اساسی و مهم (هم در خودسازی و هم در فعالیت های اجتماعی،سیاسی):
حق غیر از باطل است.
حق ماندنی و ثابت است .
حق ریشه در فطرت تمامی انسانها دارد.
اگر استکباری غلبه میکند و به مردم زور می گویند اینها باطل هستند .

امیرالمومنین علی (ع) : حق ماندنی است اما باطل رفتنی است.

باطل های و هوی و گنده گویی و خودنمایی زیادی دارد .باطل مثل کف دریا و موج دریاست که خیلی خودش را نشان می دهد ولی بعد از چند لحظه از بین می رود.

آنچه که می ماند به تعبیر قرآن خود اصل آب است که صاف می ماند.

✍️حق اینگونه است چه در نهاد یک نفر و چه در اجتماع

این یک قاعده مهم است؛
هر وقت حق تصمیم بگیرد در برابر باطل بایستد ، چون موندنی و ثابت است، باطل هرچقدر هم زیاد باشد مقاومتش بالاخره شکسته میشود.جا در جا از بین نمیرود ولی شکسته می شود .

یعنی حتی یک نفر در مقابل یک عالم استکبار قیام بکند ولی به حق و برای الله قیام کند، پیروز می شود.

💠 خداوند در قرآن یک موعظه بیشتر مردم را نکرده است : «بگو ای پیامبر من شما را یک موعظه بیشتر نمیکنم و آن این است که برای خدا قیام بکنید»

❓چرا للله؟ چون قیام غیر الله قیام حق نیست و باطل است ولو به ظاهر حق طلبی باشد. ولی قیام برای الله قیام برای اصل حق است که ماندنی است و موثر.

هرگاه کسی فهمید که حق ماندنی است و برای خق قیام کرد مطمئن باشد که قیامش تاثیر خاص خواهد گذاشت و باعث خواهد شد در سد دشمن ترک ایجاد کند و حتی آن را بشکند
حتی اگر یه ترک در سد ایجاد کنی این به معنای نابودی است ولی نه همین الان و یواش یواش ترک کار خودش را خواهد کرد
مسئله اصلی حمله اول است و اینکه نترسی ،حمله ای که بتوان آن ترک را ایجاد کرد.

در جبهه طبیعت و فطرت این نبرد همیشه وجود داشته است.
اولین درس مهم در نبرد مستکبرین و حتی استکبار درونی خودت یعنی با فرعون درونی خودت این است که نترسی
و پیروزی را دور نبینی و محال نبینی

پیامبر یک نفره شروع کرد، ولی چون قیامش برای خدا بود، باطل نمیتوانست با همه ابهتش در برابرش مقاومت کند.

❓چرا؟؟

چون پیامبردست به چیزی برده بود و از اسلحه ای استفاده می کرد که این اسلحه در وجود همه مردم یعنی فطرت وجود داشت. پیامبر آمد آن فطرتی را که در درون مردم دفن شده بود را یک نفره تحریک کرد. وقتی دست زد به آن فطرت خیلی چیزها تکان خورد. چون باطل که نمیتواند برای همیشه روی فطرت بنشیند.های و هوی زیاد دارد اما عمق ندارد.

باطل مثل اقیانوسی می ماند که عمقش ۱۰ سانت آب است و خیلی عمق ندارد به محض اینکه نترسی و بخواهی بر او غلبه کنی و حمله کنی خیلی کنار می کشد.

🔺استاد شجاعی

@montazer_moalleman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.