خانه » اسلام شناسي » امام زمان (عج) » 📌 #تلنگر حرم بود و شلوغی و ازدحام
23

📌 #تلنگر حرم بود و شلوغی و ازدحام

📌 #تلنگر

حرم بود و شلوغی و ازدحام
و جمعیتی که مشغولند به خواندن
از مناجات و زیارتنامه تا صفحات قرآن
و چشمانی غرق در کلمات و جملات و آیات
الا چشمانِ غرقِ در اشکِ پیرمرد
که سوادی برای خواندن نداشت
تا اندک ارادتش از چشمش نثارِ مولایش شود

کور سوی امیدش جوانِ کناری بود
دستی بر پایش کشید و گفت:
می خوانی تا گوش دهم
جوان پذیرفت و گفت:
میخوانم و بخوان
السلام علیک یا بن رسول الله… و سلام داد به معصومین تا امام حسن عسکری علیه السلام

جوان با لبخند پرسید: پدرم، امامت را میشناسی؟
جواب داد: چرا نشناسم؟
گفت: پس سلام کن
پیرمرد دستش را روی سینه اش گذاشت و سلام کرد
جوان نگاهی به او کرد و گفت:
وعلیک السلام ورحمه الله وبرکاته

همیشه خوب بودن به داشتن مهارت نیست؛ همین که خلوص نیت داشتی، عملت قبول میشود.

کانال مهدویت مهدیاران👇

⭕️ امروز گناه کن؛ فردا توبه می‌کنی!

📌 #تلنگر حرم بود و شلوغی و ازدحام

🔹 گروهی از مخالفان رجعت معتقدند که تفکرِ رجعت، باعث تشویق به انجام گناه می‌شود. شیخ طوسی در کتاب «التبیان» به نقل از بلخی این امر را اینگونه مطرح می‌کند: «رجعت با اعلام قبلی، جایز نیست؛ زیرا باعث کشیده شدن به گناه می‌شود، به این دلیل که شخص، به توبه هنگام رجعت تکیه می‌کند.»

🔸 در ادامه شیخ طوسی در پاسخ بلخی، اینگونه می نویسد: «کسی که به رجعت ایمان دارد، معتقد نیست که همه مردم رجعت می‌کنند تا گناهکاران بتوانند در عالم رجعت توبه کنند و در نهایت تشویق به انجام گناه صورت گرفته باشد؛ بنابراین برای هر مکلفی این امکان هست که رجعت نکند و همین موضوع برای خودداری از گناه کافی است.»

📚 التبیان، ج ١، ص ٢۵۵

رجعت ٢٨

✅ کانال مهدویت مهدیاران

⭕️ اینجا میدان جنگ است؛ مراقب باش!

🔹 همه پژوهشگران حوزه رسانه، معتقدند که رسانه ها، بخصوص رسانه های دیداری و شنیداری، بر فکر، زندگی و رفتار مخاطبانشان اثر می‌گذارند؛ اما در اینکه هر کدام به خودی خود چقدر تاثیرگذارند، اختلاف نظر وجود دارد.

🔸 نظریه گلوله جادویی، زمانی مطرح شد که هیتلر توانست در جنگ جهانی اول به وسیله رادیو، اثری جادویی بر مخاطبان بگذارد. این نظریه جزء اولین نظریه هایی ست که به موضوع اثرگذاری رسانه های جمعی بر نوع نگاه و رفتار مخاطب پرداخته و بر این اصل استوار است که رسانه، اثری مستقیم، قوی و یکسان بر مخاطبان دارد و مخاطب در مقابل پیام آن خلع سلاح است و خواسته و ناخواسته آن را می‌پذیرد.

🔺 اما این دیدگاه در سال ١٩۵٠ میلادی به این خاطر که حاصل مشاهده محبوبیت مطبوعات و رسانه‌هایی مانند فیلم و رادیو و نه حاصل کاوش های علمی بود، پس از مدتی توسط پژوهشگران کنار گذاشته شد.

📚 نظریه های رسانه، علیرضا #پورمسعود

مهدویتورسانه ٢٨

✅ کانال مهدویت مهدیاران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.