با من از عشق بگوما همه صاحب عزا هستیم

با من از عشق بگو

⚫️ ما همه صاحب عزا هستیم و باید آداب عزاداری درست را یاد بگیریم و مراقب شیوه‌ی درست عزاداری كردن‌مان باشیم. در این یادداشت كوتاه به چند مورد از این آداب اشاره می‌كنیم ?

☑️ مرسوم است که مردم در هنگام مرگ عزیزان‌شان لباس مشکی بر تن می‌کنند و این رنگ نشانه عزادار بودن است. در روایات آمده که زنان هاشمى و قریشى در دمشق لباس سیاه بر تن کردند و به مدت هفت روز براى امام حسین علیه‌السلام و شهداى کربلا عزادارى کردند. رسم ادب این است که شمایل ظاهری ما نیز در این ایام شبیه کسانی باشد که عزیزی را از دست داده اند. در ایام عزاداری مشکی بپوشیم و اگر ممکن است به بچه ها هم مشکی بپوشانیم.

? هر روز قسمتی از ماجرای کربلا را برای فرزندان‌مان بگوییم و درباره هدف امام علیه‌السلام از قیام با هم صحبت کنیم. لازم نیست روایتی که تعریف می کنیم همه جزئیات را در بر داشته باشد. خصوصا قسمت هایی که ممکن است موجب وهن و ترس بچه‌ها شود را حتما حذف کنیم.

☀️ برخی از علما معتقدند که زیارت عاشورا حدیث قدسی است. به همین دلیل است که خواندن این زیارت آسمانی در تمام ایام عزاداری، خصوصا دهه اول محرم و حتی تمام روزهای سال بسیار توصیه شده است. اگر خواندن این زیارت برای بچه ها به صورت کامل برایتان میسر نیست؛ قسمت سلام معروف «اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن» را برایشان بخوانید.

? شرکت در مراسم عزاداری و انجام دیگر آداب این ایام همواره از طرف معصومین و بزرگان دین توصیه شده. اما این نکته را همواره باید در نظر داشت که شیوه عزاداری نباید همراه با کارهای حرام باشد. همچنین موجب وهن مذهب هم نباشد. یعنی کاری نکنیم که سوژه به دست دشمنان بیافتد و به این وسیله علیه مکتب اهل بیت و پیروان مکتب اهلبیت تبلیغ سوء داشته باشند.
? #مهارتهای_زندگی

? @Khamenei_Reyhaneh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.