⭕️ با ستمکاران سازش نکن! در پس گذر از فتنه

⭕️ با ستمکاران سازش نکن!

? در پس گذر از فتنه های آخرالزمان، به موضوعی می‌رسیم که هم سطح کلان دارد و هم سطح جزء؛ «موضوع ستمکاران». کلان از بابت دولت‌های ستمگر، و جزء از بابت ستم کردن افراد در اجتماع. در همین عصر دولتهای زیادی وجود دارند که به صورت گسترده به مردم ستم می‌کنند، می‌کُشند و به غارت می‌برند. همچنین برخی افراد در بین ما هستند و یا خودمان که شاید گرفتار ستم به دیگران می‌شویم و متوجه اعمال خود نیستیم. در برخی موارد نه تنها با ستمکاران سازش می‌کنیم، که حتی آنها را برای دوستی هم انتخاب می‌کنیم.

? امام علی در ادامه راه رهایی از فتنه های آخرالزمان می‌فرماید: «شما را چه باشد که به دنیا تکیه کردید و به ستم خشنودید و فرو گذاشتید آنچه را که عزت و سعادت و نیروی شما علیه ستمگران در آنست؟ نه از خدایتان شرم دارید و نه به حال خود فکر می کنید؛ شما در هر روز ظلم می‌شوید، ولی از خواب بیدار نمی‌گردید، و سستی شما پایان نپذیرد. آیا نمی‌بینید دین شما کهنه می‌شود و شما سرگرم دنیایید؟» (١)

? خدای بزرگ می‌فرماید: «و شما مؤمنان، هرگز نباید با ظالمان همدست و دوست باشید و گرنه آتش کیفر آنان در شما هم خواهد گرفت و در آن حال جز خدا هیچ دوستی نخواهید یافت و هرگز کسی شما را یاری‌ نخواهد کرد.» (٢)

? ١- بحارالانوار، ج ۶۵، ص ۶۲؛ ٢- هود/ ۱۱۳

آخرالزمان ٣۵

✅ کانال مهدویت مهدیاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.