? خیر و سعادت همگان را خواهانیم.

? خیر و سعادت همگان را خواهانیم.

?▪️ #حضرت‌علامه‌حسن‌زاده‌آملی
?▪️#توصیه‌اباعبدالله‌به‌یارانش

حتی آن بیچاره هایی که بر علیه دین و آیین گزاف گویی می کنند ما خیرشان را می خواهیم. ما می خواهیم آنها آدم بشوند؛ انسان بشوند؛ سعادت جاودانی داشته باشند؛ ما مسیرمان مسیر الهی است؛ ما خیر و سعادت مردم را می خواهیم.

یکی از صحابه ی سیدالشهدا آقا اباعبدالله الحسین در صبح روز عاشورا، به یکی از عزیزانش، سربازانش، که از دشمن اهانت و جسارتی شنید؛ گزاف و بیهوده ای به حجّة الله به ولیّ الله، به قرآن ناطق، به عصمة الله، به سید شهدا جسارتی کرد. آن سرباز جان نثار اباعبدالله عرض کرد: « آقا جان اجازه می فرمایید؟ ( چه خوب بودند؛ چه خوب تربیت شده بودند) اجازه می فرمایید که من با تیری، با شمشیری، نیزه ای این بی ادب را بر خاک بیافکنم؟ »

آقا فرمود که : « ما، ( من، من ِ حسین نه، من ِ امام حسین نه؛ ما. سفرای الهی. نمایندگان حق؛ همه ی پیغمبران؛ همه ی ائمه؛ همه ی وسائط فیض الهی) فرمود ما حق نداریم، دستور نداریم که ابتدا افتتاح به جنگ کنیم. هیچ پیغمبری را نمی یابید؛ پیدا نمی کنید؛ تاریخ نگفته و نیست؛ که افتتاح به جنگ کند؛ ابتدای به جنگ کند. ما سر جنگ با مردم نداریم که. ما خیر و سعادت مردم را می خواهیم. دفاع؟ چرا. دشمن که قیام کرد در مقابل اولیای خدا، در مقابل دین خدا، دین خدا که به تعبیر حضرت خاتم الانبیا دین خدا، دین خدا ناموس خداست؛ ناموس خداست. کسانی که می خواهند به ناموس خدا خیانت کنند بله در مقام دفاع تا سر حد جان. همین که می بینید اولیاء الله این کاره بودند و هستند. افتتاح به جنگ از ناحیه ما نیست؛ اما کسی بخواهد به ناموس خدا که دین خداست خیانت کند تا سر حد جان برابری می کنیم؛ همانطور که می بینید برابری می کنیم.»


⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.

?رفتار امام صادق -علیه‌السلام- رئیس مذهب شیعه

? کانال حضرت علامه حسن زاده آملی?
http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.