مباهله، اهميت ابلاغ حقيقت . روز مباهله، روزي است

مباهله، اهميت ابلاغ حقيقت

مباهله، اهميت ابلاغ حقيقت . روز مباهله، روزي است

روز مباهله، روزي است که پيامبر مکرم اسلام، عزيزترين عناصر انساني خود را به صحنه ميآورد. نکته‌ي مهم در باب مباهله اين است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نساءنا و نساءکم»(?) در آن هست؛ عزيزترين انسانها را پيغمبر اکرم انتخاب ميکند و به صحنه ميآورد براي محاجه‌اي که در آن بايد مايز بين حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض ديد همه قرار بگيرد. هيچ سابقه نداشته است که در راه تبليغ دين و بيان حقيقت، پيغمبر دست عزيزان خود، فرزندان خود و دختر خود و اميرالمؤمنين را – که برادر و جانشين خود هست – بگيرد و بياورد وسط ميدان؛ استثنائي بودن روز مباهله به اين شکل است. يعني نشان دهنده‌ي اين است که بيان حقيقت، ابلاغ حقيقت، چقدر مهم است؛ ميآورد به ميدان با اين داعيه که ميگويد بيائيم مباهله کنيم؛ هر کدام بر حق بوديم، بماند، هر کدام بر خلاف حق بوديم، ريشه‌کن بشود با عذاب الهي.

مقام معظم رهبري (حفظه الله)
بيانات در ديدار با جمعي از طلاب و روحانيون 1388/09/22

? «اگر بعد از آن که دانش را به تو دادیم، کسانی با تو به ستیز برخیزند، به آن‌ها بگو بیایید فرزندانمان و فرزندانتان و زنانمان و زنانتان، و ما نفوسمان و شما نفوستان را فراخوانیم؛ سپس لعنت خدا را بر دروغ گویان قرار دهیم!» (سوره آل عمران، آیه۶۱)

? این را خدا به شما گفته بود و دلتان گرم بود به حق بودن این راه… به نسلی که قرار است بعد از سختی های بسیار، همچنان در همین مسیر بماند و دست آخر، پرچم را به دست منجی برساند؛ همان مهدی موعود که قرار است ادامه دهنده این سیر کمال باشد. و اگر این ایمان نبود، مگر می‌شد که شما جان عزیزترین مخلوقات خدا را مباهله کنید؟!

? سالروز #مباهله گرامی باد.

کانال مهدویت مهدیاران
@Mahdiaran

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.