⁉️مرکز فعالیت عثمان بن سعید

⁉️مرکز فعالیت عثمان بن سعید در کجا و در کدام شهر بود؟

به چه دلیل عثمان بن سعید از سامرا به بغداد مهاجرت کرد؟ و آیا عثمان بن سعید امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) را دیده است؟

?️مرکز فعالیت عثمان بن سعید در بغداد بوده است. چون سامرا پایتخت سلسلۀ عباسی بود و عباسیان از اول هم مخالف ائمه(اطهار) بودند و علاوه بر ائمه(اطهار) کسانی هم که می‌خواستند با ائمه(اطهار) ارتباط داشته باشند را زیر نظر داشتند.

?️به همین خاطر فعالیت در سامرا خیلی سخت شده بود و به ناچار به بغداد رفت و کار خودشان را در آن‌جا انجام داد. پس از رحلت امام یازدهم، نخستین سفیر، دیگر دلیلی برای اقامت در سامرا نداشت.

?️در آن زمان سامرا پایتخت و مقرّ لشکریان سلسلۀ عباسی بود که از آغاز با ائمه مخالفت می‌کردند. شاید به همین دلیل باشد که عثمان بن سعید می‌خواست فعالیت‌های سازمان را به دور از چشم مقامات دولتی در پایتخت رهبری کند.

?️ بنابراین وی به بغداد مهاجرت کرد و در آنجا منطقۀ کرخ (محل سکونت شیعیان) را مرکز رهبری سازمان امامیه قرار داد.

?️جناب عثمان بن سعید رابط بین مردم و امام دوازدهم(علیه‌السلام) بوده است. بنابراین حتماً امام را دیده است؛ حتی بعد از تولد امام دوازدهم علیه‌السلام، پدر بزگوار ایشان یعنی امام حسن عسکری علیه‌السلام در مجلسی به چهل نفر از شیعیان فرزند دلبندشان را نشان می‌دهد و عثمان بن سعید هم جزو آن چهل نفر بوده است.

?️علاوه بر این، در جواب پرسشگری که می‌پرسد آیا شما امام دوازدهم علیه‌السلام را دیده‌ای یا نه؟ می‌گوید: «بلی امام دوازدهم علیه‌السلام را دیده‌ام» و آن حضرت را توصیف می‌کند. بنابراین هیچ شک و شبهه‌ای نیست که وی امام دوازدهم علیه‌السلام را دیده است.

? تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم علیه‌السلام، ص ۱۴۹.
? الغیبة، شیخ طوسی، ص ۶۱۹.

???

✅کانال رسمی مسجد مقدس جمکران:
@Jamkaran_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.